25-31 oktober varje år: EB awareness week

Som vanligt vid denna tidpunkt på året så uppmärksammas EB över hela världen. Om du är inne på Facebook så kan du hitta instruktioner för hur du sätter en sån här fin EB-fjäril på din profilbild:
Gå in på sidan "Epidermolysis Bullosa i familjen" eller "EB-föreningen / Debra Sweden" för instruktioner. Det går även att lägga in den på Twitter via samma Twibbon-länk.

Jag tillsammans med styrelsen i EB Föreningen sprider länkar och information via Facebook, dela gärna vidare! Ovan ett collage jag skapade för att försöka få DIG och alla andra att sprida lite extra info om EB. Om du skickar ett mail till mig på jenny.tilldal (snabel-a) gmail.com så skickar jag ut några infofoldrar och några visitkort med info till dig som du kan lägga på din arbetsplats, vårdcentral eller annat lämpligt ställe. Som tack för hjälpen får du en nyckelring! Om du vill kan du passa på att samtidigt beställa en eller flera fjärilspins som den som syns på bilden. Då sparar du på portot för det bjuder vi i föreningen på som tack för att du sprider info. Gäller nu under Awareness week - fram till den 31 oktober - så skynda att maila mig! Du betalar för fjärilarna via swish, jag svarar på ditt mail med nummer. OK? Sätt mig i arbete är du gullig!!!



Denna bild har jag också försökt sprida via Facebook med nedan text (gå gärna in och sprid är du snäll för vi har fått väldigt få gåvor via SMS denna veckan tyvärr....):


Visste du att EB Föreningen har skänkt ca 340000kr till EB-forskning, projekt och mindre bemedlade länder de senaste 6 åren?
Det hade inte varit möjligt utan gåvor från generösa personer - TACK! Kika in på hemsidan för mer info om hur du kan bidra på olika sätt eller skicka snabbt och lätt iväg ett sms för att skänka 50, 100 eller 300kr enligt instruktionen på bilden nedan. 
Dela gärna vidare, tack!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)