Hallå?! Ho-ho! Hör du mig?

Hur fungerar huvudet på barn som snart blir 6år undrar jag? Jag har hört att de kan vara drulliga för de har svårt att hålla koll på sin långa lekamen och jag har sett allt bus och alla stollerier. Men jag undrar helt seriöst hur man kan se sin mamma i ögonen med höjda ögonbryn, svara på det jag säger för att sen glömma bort det på ett par sekunder!

Idag stod han i duschen och hojtade, tvålpumpen var tom så jag tog fram en ny fin jättestor med spindelmannen på. "Hugo det här är både shampo och tvål så du ska använda det både på kroppen och i håret, förstår du? Både kroppen och håret!" Här kör vi med upprepning eftersom vi vet hur bra det brukar funka.

10 minuter senare kommer han uppklampandes för trappan och jag bad att få lukta på håret för att känna om det luktade gott av nya duschkrämen. Delar av håret var torrt och det luktade långt ifrån nytvättat... "oj mamma, jag glömde..."

Hur är det möjligt? Gång på gång, dag efter dag händer liknande saker. Helt fantastiskt! Undrar hur länge det kommer hålla i sig? Tills han flyttar hemifrån kanske. ;-)

Han fick bakläxa, gå ner och duscha igen. Det var lagom populärt. Sötast i stan är han iallafall vår förvirrade lilla stora kille!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)