Bidrag och gåvor samt v43 närmar sig!

För den som hängt med i bloggen länge så blir det lite repetition nu. Jag får då och då frågan i samband med att folk köper fjärilar "kan jag betala lite extra så det går till EB föreningen?" och visst kan man det! Jag vidarebefordrar varje krona som kommer in extra, självklart.

Ännu bättre är det så klart att själv göra en överföring till föreningens plusgiro eftersom vi separerar fjärilsförsäljning och gåvor. Långt ner på vänster sida här i bloggen finns info om fjärilarna som föreningen säljer samt om att ge en gåva. Titta gärna in på EB föreningen hemsida för mer info.

Vecka 43 är det dags att lägga lite extra energi på att sprida medvetenhet om EB och vår förening då det är EB-vecka! Den veckan är dedikerad till EB över hela världen och går under namnet International Epidermolysis Bullosa awareness week eller Svenska EB veckan som vi har kallat det. Vad kan du göra för att hjälpa till? Du kan berätta om EB där du tycker det passar, kanske på din blogg eller på facebook eller på kafferasten på jobbet. Länka gärna till EB föreningens hemsida och tipsa om fjärilsförsäljningen och hur man ger en gåva. Om du vill göra något extra så kanske du vill beställa hem ett gäng fjärilar och sälja på jobbet eller till grannarna? Hör gärna av dig om du vill vara delaktig på något sätt.

Kommentarer

Susanne sa…
Bra med en EB-vecka!! Sälja fjärilar på jobbet är en jättebra idé! Jag kan gärna göra en liten blogg-knapp, dvs en bild som länkar till EB-föreningen eller annan lämplig sida, med tillhörande kod som folk kan kopiera och lägga in på sin egen blogg/hemsida.
Jenny sa…
Hej Susanne! Du får väldigt gärna göra en sån blogg-knapp, jag kan inte sånt så det är kanon att få lite hjälp med det! Det blir i så fall en länk till EB föreningens hemsida. Du behöver ett foto antar jag?
Hälsningar Jenny
Susanne sa…
Ja, en bild (eller flera att välja mellan) vore bra! Inte alltför stor, jag gör lite olika storlekar men det blir max 200px i bredd. Du kan maila mig på susanne@spelafela.se.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)