Sollidens slott och Långe Jan idag

Framför slottet. Man fick inte gå på gräset så jag kunde inte backa så långt att hela kom med... Tänkte att det kan vara kul att visa barnen den här bilden senare efter att de kanske sett bild eller på TV härifrån.
Natalie luktar på blommorna, hon älskar blommor och framför allt rosor. Jag kan sätta en slant på att hon kommer ha en rosenträdgård som vuxen. Hon ville plocka dem och ta med sig... :))
Långe Jan på Ölands sydspets
Lyckades få in fingret i nederkant vilket grämer mig för jag gillar den här bilden!
Hugo ville känna på havet, klättrade ut på några stenar och låg där och ålade för att nå ner.
Jag fotar och fotar och då och då tvingar jag Darko att ta en bild där jag är med också...  Någon som känner igen sig?
Här har de klättrat upp, Hugo och Darko. Närmare 200 steg tror jag det var. Natalie var väldigt sur över att hon inte fick gå upp men vi tyckte det var för tufft för hennes fötter. Hon stegade runt på gräsmattan nedanför och muttrade lilla pluttan. "Varför fick Hugo gå upp? Varför får inte jag gå upp? Jag vill också gå upp!!!"
Efter det spelade vi minigolf som ungarna tjatat om, det måste finnas minst 100 minigolfbanor på Öland!
Hugo in action.
Natalie bestämde sig för att inte spela minigolf, ville åka karusell i stället. Hon tjatade hål i huvudet på oss under minigolfen eftersom hon visste att hon skulle få åka när vi var klara. Mitt i alltihopa fick vi springa till en restaurang och kissa också... Men till slut blev det äntligen karusell! Vi höll andan under de minutrarna de åkte eftersom man inte spände fast barnen med någonting. Nervöst, tänk om hon tappar greppet? Tänk om hon tappar balansen lite och bankar i hakan/munnen i spaken framför? Vi hojtade säkert 20 gånger "håll i dig Natalie, håll i dig ordentligt". Hon hade superkul och vi pustade ut när det var över...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)