Kurerar och vilar upp oss

Vi skulle ha rest bort över helgen och hälsat på goda vänner som vi inte träffar så ofta men vi avbokade i sista stund. Hugo har varit halvrisig hela veckan, orkat med skolan men inget mer. I torsdags morse när han klev upp ur sängen var ögonen nästan igenmurade så svullna var de. Han var ovanligt trött men feberfri och hostfri, bara snorig. Han fick därför gå till skolan och det hade gått bra men eftermiddagen låg han i soffan - från halv två till halv åtta på kvällen när han la sig. Fredag morgon var han också feberfri men väldigt sliten så vi bestämde oss för att stanna hemma. 

Det är trist eftersom vi hade sett fram emot att träffa dem, det blir så sällan. Men det känns som rätt beslut då båda ungarna snorar, jag har huvudvärk och är trött och Darko är jättetrött han med. Vi somnar så fort vi sätter oss i soffan ungefär... Denna helg blir långsam med hemmapyssel och mycket vila. 

 
Darko hänger nyköpt istappslinga, Hugo klipper snören att knyta fast den med eftersom den inte går att vira som vi brukar göra med de vanliga slingorna och Natalie pekar och övervakar. Nöjda barn, detta är en av årets händelser - de älskar detta!

En fin bukett jag fick på födelsedagen.

Härom dagen fick jag en till. :)

Kimonon används dagligen...

Och den här ligger och väntar på isande kyla så jag kan dra den utanpå.
I ugnen ligger en pulled pork och tillagas, ja vi påverkades tillslut av alla som berättar så översvallande av det så nu har vi gjort pulled pork, beef och chicken en gång var. Jag tror helt klart att pork var favoriten. Det är gott med gris som en god väns dotter sa... :)

Nu gick Idolreprisen igång och Natalie jublade "deeeeet ska jag titta på"! Jag vet inte vad det är med det programmet i år, det är inte lika kul i år som tidigare år. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är men det har blivit tråkigt och ointressant. Kanske en kombination av sammansättning av juryn och deras mobbarmentalitet där det verkar helt okej att toksåga någon med elaka påhopp i stället för att ge konstruktiv kritik, programledaren, produktionen och självklart själva deltagarna. Jag hoppas på att se Elin och Erik i finalen, de känns som rätt klockrena artister även om de inte alltid haft så klockrena låtar. Tittar du på Idol? Idag är det ju lördag och då kommer Så mycket bättre. Jag var skeptisk till sammansättningen av artister när det drog igång men det har varit rätt bra låtar hittills och man får se en personligare sida hos vissa av dem. Slipade Lill Lindfors är dock väldigt distansierad och jag kan inte låta bli att undra om hon gått på många törnar med media under årens lopp... 

Det är kul med musik! Nu tänkte jag försöka hitta några roliga radiostationer på squeezeboxen, har du några tips? Tänkte googla storstäders radiostationer och se vad jag hittar, börjar med Miami bara för jag bodde där för 15 år sedan. :)

Kommentarer

Susanne sa…
Squeezeboxen? Vad är det?! För mig är squeezebox ett samlingsnamn på bälginstrument, framför allt durspel och concertina.
Jenny sa…
Modern radio kan man väl säga, kan söka sändningar via nätet. :)
Jenny sa…
Modern radio kan man väl säga, kan söka sändningar via nätet. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)