Gothia cup 2013 - heja Slovenien!

Nedan lite bilder från de senaste dagarna då vi har följt några riktigt duktiga Slovenska fotbollsspelare som deltar i Gothia cup: NK Krško. De kommer från en fotbollsskola i Krško, är 14 år gamla och har vunnit nationella uttagningar och därmed blivit sponsrade av SKF som står för resa och matchställ mm. Jag kan inte mycket om fotboll men de här killarna spelar bra. Allt det som Darko och den andra tränaren i Partille IF tjatar på våra nollfemmor om gör de - by the book! Otroligt roligt att titta på!

Hugo något motvillig men till slut fick jag en normal bild på honom efter att ha tagit några där han i avtryckarögonblicket gör en ful min eller slänger sig åt ett håll... skitunge! Man anar på minen att jag skällt lite på honom... "Okej då, jag ser väl snäll och normal ut då..." =)

Natalie ställde mycket villigt upp sig med fotbollsplanen som bakgrund och det är viktigt att tatueringen på armen syns för den är hon stolt över.

När matchen är slut springer barnen ut på planen och Natalie placerar sig i målet... eftersom jag sagt åt henne att hon inte får sparka på den hårda fotbollen och vi har ingen plastboll med oss. Skulle detta vara bättre än att sparka?! Knappast.
När man ser detta på avstånd så blir man lite nervös... men han la den intill ena stolpen som tur var. Piu!
När Krsko har vunnit springer Hugo dit direkt och kramar om dem och dansar runt!
Bilden är tagen direkt efter vinsten i kvarten. I eftermiddag blir det semi på Heden 3 klockan 15:30. De ska möta ÖIS. Om vi i vår lilla miniklack var i minoritet de mötte Hammarby så var det nog ändå mycket jämfört med hur det blir i eftermiddag när de möter ett Göteborgslag mitt i centrum. Men vi ska höras!!!! =) Kommer du och hjälper till? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)