Heldag på Liseberg

Hugo var lite trött när vi väckte honom vid nio så Natalie fick komma upp och pigga upp honom. Det är lycka att bli upplyft till hans loftsäng eftersom hon nästan aldrig får vara där.

Vi drog till Liseberg och började med ett besök på gästservice. Förutom att hämta ut ledsagararmband så jag och Darko kan gå med Natalie på alla attraktioner samt gå via utgången till karusellerna så kontrollmätte vi Hugo och han hade äntligen passerat 140cm - lycka för nu får han åka ALLT!!!!

Här står vi i kö till Balder men den har han åkt förut, en av favoriterna. Lite senare åkte han och jag Höjdskräcken som är ett nedsläpp från hög höjd. Jag har inget emot höjden men var rädd att jag skulle må illa efteråt eftersom den skuttar upp och ner ett antal gånger innan man är nere på marken. Det gick dock oväntat bra, jag gillade den även om Atmosfear är ännu coolare så klart eftersom den är så enormt hög. Med Darko åkte han också Kanonen för första gången och den fick full pott, Hugos nya favorit! Darko tyckte den var väldigt kort för den långa väntan (de köade i 45 minuter och åkte kanske i 30-40 sekunder kändes det som).

Här får jag skjuts av barnen i Farfars bilar, uppskattat av båda två fortfarande.

Här ska de precis åka den som skuttar upp och ner, förut hette den små grodorna tror jag men kanske har den bytt namn nu, är inte helt säker. De skrattar så de tjuter när de åker den i alla fall, Natta skriker för full hals. =)

Efter en stunds åkande tog vi fram matsäcken, pannkakor.

Hugo klämde 3 och Natalie 2 innan vi åkte vidare. Som du ser har hon för första gången ett åkband på armen för att få åka obegränsat, tidigare har hon fått biljetter. Det blev stort åkband så hon kunde åka Kållerado också som hon har längtat efter att testa. Den tog vi sist för man blir så himla blöt. Hon höll på att banga när vi gick in men bestämde sig till slut för att hon ville åka. Jättekul! (jag blev blötast...)

Kaninfärden är också fortfarande väldigt uppskattad av båda barnen. "Ja den åker vi, den är ju så mysig" säger Hugo när jag frågar. Jag blir lika förvånad varje gång. 

De tittar på blommor och vinkar åt kaniner. Denna gång hade kaninerna dessutom planterat en massa grönsaker där inne, söta små skyltar var uppsatta där det stod "grönkål", "rödkål" osv.

Darko och Hugo körde en omgång radiobilar och Hugo lyckades dippa lite i humöret här av två anledningar. 1 han snubblade på väg in i bilen och slog upp ett knä som blödde pyttelite, 2 Darko lyckades krocka honom när han inte var beredd och han blev troligen missnöjd med att han själv inte var den som fick trycka till pappa ordentligt... =)

När vi inte orkade längre tog vi som sagt Kållerado och jag blev genomdränkt. Jag gick in på en toa och torkade mig lite med handtorken och sen stod vi i solen och tittade på genrepet av Lotta på Liseberg innan vi förflyttade oss till en restaurang för att äta middag. Det blev trerätters för oss vuxna och spaghetti med köttbullar plus glass för barnen på Pasta + som ligger på Södra vägen. Gott och trevligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)