Trixig handomläggning (obs sårbild)

Ni får ha överseende med att bilderna är av varierande kvalitet. Det var mörkt och belysningen jag har i badrummet är väl sådär när det kommer till fotografering, jag har haft blixt på vissa men det blev som sagt inte världens bästa kvalitet...

Hon har en period där det ständigt går sönder över knogarna på ena handen och det är så förbaskat svårt att lägga om på ett vettigt sätt där. För att minska smärtan så mycket det går, för att såret ska läka så snabbt det går och för att förbandet ska sitta still behöver det fixeras så det inte rör sig alls. Det går i princip inte på ett sånt här ställe. Jag testar olika metoder på de svårare ställena, idag kombinerade jag två förband. 

Mepliex Lite som formklippts efter Natalies önskemål - mamma du kan väl göra så det går ut på fingret och sen som ett T som du brukar göra så att det blir runt fingret - sa hon när jag stod där och funderade på hur jag skulle göra. Härligt att hon kommer med idéer!

Det behövs något som hjälper till att rensa upp, idag blev det PolyMem. Hon har även fått bada handen i Kaliumpermanganatlösning några gånger den senaste veckan.

Så här blev det, ser lite tjockt och konstigt ut men hon såg ut att vara ganska rörlig när allt var klart och vantarna satts på. Vi får se hur det fungerar!

För övrigt så är det fortsatt en besvärlig period på flera sätt. Hon har återkommande problem med knän och armbågar, på högra sidan är det verkligen dåligt läge. Armbågen störtblöder så fort man lossar förbandet och knät smärtar något enormt och läker mycket långsamt. Munnen jäklas fortsatt och de förbaskade tänderna har inte trillat ut än - sanslöst! Övre framtanden sitter supersnett men känns inte så lös men den nedre är jättelös. Suck, ut med dem nu bara...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)