Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)

Höll på att glömma, det är ett foto nedan på Natalies knä som kan uppfattas som obehagligt. Jag är så van vid detta så jag ser det liksom inte ens. Kom på det efter att ha publicerat inlägget...



De kommer i klunga de jäkla blåsorna märkligt nog. De senaste dagarna har hon haft flera i munnen, flera på knäna, i ena knävecket, på fingrarna, handlederna och tårna. Boom så bara poppar de upp överallt. Men hon har haft en bra period och det är alltid så. Det är som att kroppen orkar hålla ihop det några dagar, kanske får hon bara några få blåsor under en vecka eller två och sedan kommer det överallt på hennes "vanliga ställen".

Dagens vänstra knä som i och för sig inte kom som en överraskning, hon hade precis råkat halka omkull på förskolan när jag hämtade och tog sig på knät "vi får nog titta på den när vi kommer hem mamma" sa hon snusförnuftigt.

Knävecket på det benet såg fint ut i dag men det andra hade en liten blåsa.

När knävecken är läkta och huden är fri från sårskorpor så kör jag enbart med denna skyddande kräm under gasbindan. När det inte ser perfekt ut så använder jag Mepilex Transfer som är tunn och väldigt mjuk samt att den andas.

Innanför underläppen fanns en blodblåsa som sved till när jag stuckit den och blodet rann ur. Tungan har krånglat en hel del den senaste veckan, hon har haft ont varje dag när vi borstar tänderna och när hon sköljer munnen med munskölj mm. På ögonlocket slog hon loss lite hud i går när hon krockade med någons hand, ingen sprang eller var oförsiktig, det händer så himla lätt...

Men hur hon än mår, hur mycket EB'n jäklas med henne så har hon alltid ett leende nära till hands! Lite suddig bild men jag tyckte den var söt ändå. :)

Kommentarer

Anonym sa…
Fantastiska lilla tjej! Helt otroligt att hon kan ha ett leende på läpparna under omläggningarna
Bettan sa…
När man ser alla fina foton av er och Natalies glada nuna, glömmer man lätt vilken jobbig vardag ni har.
Att hon ler så glatt trots sina problem beror helt säkert på resten av familjens inställning.. :)
Kramar
Jenny sa…
Ja hon är en fantastisk tjej! Det är väl så att man gärna fotar de lyckliga stunderna, det känns rätt onaturligt att fota tårar och olyckor. Jag försöker visa lite av varje men sanningen är att hon har tuffa stunder och tårarna rinner men mestadels sprudlar hon och är fantastisk på att skjuta EB och smärtan åt sidan och bara njuta av livet!
Kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...