Mello mm


Nej det är inte sopor, det är en vagn fylld med förband och alla större kartonger var bortplockade så allt låg löst på vagnen. En vänlig själ stack till mig ett gäng påsar och en säck att stoppa dem i så de inte skulle flyga av. Jag tänker alltid när jag beställer förband att jag ska komma ihåg att ta med mig ett gäng IKEA-kassar. När samtalet väl kommer från hud att det finns förband att hämta så är det oftast bråttom att åka dit och hämta dem och då glömmer jag av de praktiska stora kassarna.

Denna gång ringde jag hud efter en vecka för att fråga hur det gick med beställningen då jag inte hört något från dem. De hade fått den men inte hunnit beställa, de skulle inte hinna det under veckan heller trodde de. Jag blev mer än irriterad och förklarade att det inte är acceptabelt att bara hoppa över att göra beställningen i flera veckor, vi behöver dessa förband direkt när jag beställer. Det är trist att få bråka om dessa förband så ofta, de är ju livsnödvändiga för Natalie. Nu har mycket kommit i alla fall och det sista är på gång, troligen om en vecka ungefär. Jag hoppas återigen att nästa gång jag beställer kommer det gå helt friktionsfritt. Förlora aldrig hoppet....


Vi gick återigen på genrepet i Scandinavium för en vecka sedan. Det är perfekt att gå med barnen lördag eftermiddag och vi har gjort det några år på raken nu. Denna gång fick jag parkettplatser, men bakre parkett. Ovan syns vår utsikt när vi precis ankommit, innan alla stolar var fyllda. När alla väl satt sig fick vi självklart den typen av gäng två rader framför oss som absolut inte bryr sig om sin omgivning utan bara tänker på sig själva. Mammorna stog upp med jämna mellanrum, lite som en vägg för oss där bakom. Ungarna skulle stå på stolarna och man tror liksom lite naivt att mammorna kommer fatta att de måste få ungarna att sitta ner för annars kan ingen annan se något. Icke! Jag och Darko sa till vid flera tillfällen och till slut var det på en godtagbar nivå i alla fall. Ändå åkte en av minstingarna upp på mammas axlar efter ett tag igen. Just då kände vi "aldrig mer parkett", det är bättre att sitta på sidan som när man kollar hockey för då ser man uppifrån och ingen blockerar. Parkett kan vara okej om man sitter långt fram och har normalfuntade människor framför sig men annars inte. Man lägger rätt mycket pengar på de där biljetterna och tidigare gånger har det varit värt det, men tyvärr inte riktigt denna gång.

Lyckades knäppa en bild på melloälskaren Natalie när hon inte märkte något. Glitterhatten är på! :)

Här är bästa sällskapet till badet; högtalare och Spotify på mobilen! Det är fortsatt mestadels Marcus & Martinus som strömmar ur den där högtalaren men Top 50 Sverige är också poppis. Hon badar oftast ganska länge så det behövs lite sysselsättning. I badet har hon en bärkasse med leksaker att välja på men tycker ändå att det kan bli lite tråkigt att leka med "samma" saker varje gång. Hon badar två gånger i veckan och sitter oftast i minst en timma. Har du några bra tips på leksaker till en tjej i hennes ålder, snart 8? Jag har köpt lite söta plastdjur som påminner om Littlest Pet Shop samt några sjöjungfrur senast. Nyligen kom hon på att hon använder inte sina gummisnodds-armband (loom någonting som alla ungar gjort för något år sen eller två) särskilt mycket och hon har måååånga så ett stort gäng har hamnat i badet nu. Hon sätter ihop dem till långa kedjor och sätter fast leksakerna i dem. 

När badet är avklarat väntar 1,5h på skötbordet med omläggningar, då är ipaden ovärderlig. Vi har både Netflix och Viaplay och hon väljer oftast någon tecknad serie. På sistone har det varit mest Littlest Pet Shop och My Little Pony, innan det var det alltid Winx Club. Tror jag lyssnat på varenda avsnitt av Winx Club minst tre gånger, jag säger lyssnat för paddan är ju vänd mot Natalie och jag hör bara alla skrik och tjut från tjejerna när de besegrar onda krafter..! :)

Här är två goa kompisar som hängt med länge. Den lilla lila är faktist hennes första gossedjur som hon fick redan på sjukhuset när hon låg i den traditionella plastbaljan på hjul. Den stora är så stor att den passar bra som huvudkudde på skötbordet, Natta lägger sig gärna ner så fort jag lagt om armbågarna (de går sönder om de inte är omlagda och hon lägger sig ner).

Härom dagen såg jag en amerikansk mamma efterlysa en begagnad tandläkarstol som hon ville ha till omläggningarna av sin son. Jag kan verkligen förstå hur hon tänker! Ställbar och hissbar och hyfsat bekvämt liggläge där man inte måste ligga helt platt.

Första gången i ny dansgrupp, ser ni den lilla tjejen längst till vänster i bild, långt fram? Det är Natalie i sina leopardbrallor. Jag anmälde henne till Commercial Jazz för nybörjare men det var för få så den ställdes in. Nu går hon i en fortsättningsgrupp i stället och hon är som syns på bilden absolut yngst. De flesta var tonåringar men några var lite yngre. Natalie är lång för sin ålder så utan att veta säkert så tror vi ändå att de som "bara" var ett huvud längre än henne troligen är minst 10 år gamla. Hon var dock inte rädd, hon ställde sig längst fram i mitten - tuff tjej! Efteråt berömde jag henne och sa att det var bra att hon inte ställde sig långt bak för då skulle hon inte ha sett något. "Jag ville se min lärare" svarade hon snabbt och jag öste beröm över henne. Mitt lilla hjärta! De hade en styrkedel i början av passet som bekymrar mig lite, det var bland annat ett gäng situps på trägolvet. Nästa gång ska jag testa att sätta en Mepilexplatta över ryggraden i svanken eftersom hon har en lätt utstående ryggrad i det området och där hade hon fått lite ont. Går det inte så får hon väl hoppa över situpsen helt enkelt, vi får se. Hon var inne på att ta med ett fårskinn men jag tror det blir för komplicerat för henne att släpa in det och snabbt flytta bort det till nästa övning... vi får se som sagt.

Hugo fick medalj av El Gringo på en friidrottstävling nyligen och blev rejält kittlad! Han pekade mot kameran och jag föreställer mig att han säger åt Hugo att han måste titta in i kameran, samtidigt som han kittlar honom så han viker sig. Hehe, skoj! Hugo var dock lite missnöjd över att det inte var traditionell prisutdelning, här fick nämligen alla medalj vilket inte hör till vanligheterna när man är 12 år. Hugo vann höjdhoppet och såg fram emot att få kliva högst upp på pallen, det är ju lite speciellt förstås! Han kom tvåa på kula och trea på 60m häck så det hade kunnat bli tre medaljer och prisutdelningar på denna tävling. Jag tror att det vägde upp lite att El Gringo delade ut medaljen i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)