Sammandrag januari (och bild på blåsa)

Redan februari och snart är det dessutom sportlov! Senaste månaden har gått fort, som alltid när man har mycket att göra. Hugo tränar oftast 4-5 gånger per vecka, Darko och jag tränar också och Natalie har piano och dans. Det är mycket som ska hinnas med på fritiden och swish så har en månad sprungit förbi. Vi brottas med förkylningar fram och tillbaka som alla andra så här års. Ingen har blivit liggande i någon slags influensa men det är segdraget som attans. Hugo hade ett långt tränings och tävlingsuppehåll för att sen komma tillbaka med full kraft. Han var taggad som en stolle på innebandymatchen för ett par veckor sedan och var tydligen briljant på plan! Jag och Natalie har svårt att hänga med på söndagar då det är dans och bad som gäller. Idag ska vi dock iväg och kolla när han tävlar i friidrott, det ska bli kul! Vi får åka ifrån till dansen en sväng på mitten men det mesta ska vi allt se! :)

En krispig dag i januari stack vi till Naturhistoriska museet, det var en fullträff kan jag säga! Båda barnen älskade det och hade många frågor och funderingar. Hugo höll kanske koncentrationen bättre än Natalie när det gått ett par timmar men båda hade stort utbyte av besöket.

Sjöstjärnorna var fina!

Kul uppsyn på bakgrundsfiguren... :)

Den var läskigt stor men här ville Natalie ta kort.

Vi såg många fjärilar också.

Kul bild där båda lyckas blunda, ha ha! Det kom mycket snö hos oss och ungarna har haft skitkul i vår backe på baksidan.

Snowracer passar Natta bäst, fartdåre som hon är så vill hon åka hela backen, mamman får magknip... men det brukar gå bra som tur är. *piu*

Hugo kör mest SnowZone, den är jätterolig och fullkomligt livsfarlig för det går så fort!

Natalie ville också testa men jag sa nej, absolut inte i backen. Då puttade Hugo runt henne på platt mark så hon fick testa lite ändå. Gulle!!



Både jag och Hugo fick crawlkurs i julklapp så varje lördagsmorgon börjar med 40 minuter i bassängen i Kristinedal. Jättekul! Jättesvårt...! :))

Innan de enorma snömängderna smälte bort passade de på att ge sig ut en stund. Vi fick alltså 28cm på en natt och det var fullständigt kaos i Göteborg. Vi bor på en fjälltopp som jag brukar säga, bara branta backar för att komma till/från oss, så vi tog oss inte hemifrån den dagen.





Bild på blåsa på ingång...










Detta är vad vi kallar bakslag. Allt var så helt och fint men senaste veckan har det ena området efter det andra kraschat. Jag hoppas dock att det ska läka snabbare än det brukar, att huden är något starkare nu, men jag vet inte. Vi får se. Infektioner som kryper fram lite här och var också, jättebesvärligt och då gör såren extra ont. Kämpigt för Natalie.

Hon tränar vidare på pianospelandet och börjar bli riktigt duktig! Det är härligt att se att hon går och sätter sig vid pianot självmant nästan varje dag. Hon tar fram rätt sidor där hon är i sin notbok och tränar, tränar. Hon leker också, testar egna små kompositioner och repeterar sånt som jag lockat fram ur minnet som jag spelade med min mamma. (Se instagram! :)) )

Igår var det melodifestivalen här i Göteborg, vi gick på genrepet, ungarna fick det i julklapp. Hugo minns det året när jag fixade platser på första raden framme vid scenen och önskar att vi sitter där nästa år... vi får väl se hur snabb jag är att logga in och köpa biljetter den gången samt vilken helg det är. Förra året var de här på sportlovet och då var vi på Kap Verde... Våra favoriter gick till final direkt: Robin Bengtsson och Ace Wilder. 

Kommentarer

Susanne sa…
Kul att även Natalie har hittat aktiviteter som passar henne!!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)