Kul spel i Örebro i mellandagarna

Vi hälsade på min släkt i Örebro i mellandagarna och då spelade vi det där spelet som jag inte vet vad det heter men du ser på bilderna och känner säkert igen... man har den gräsligt fula plastgrejen som spärrar upp läpparna och sen ska man läsa en mening från ett kort och lagmedlemmarna ska gissa vad du säger. Sjukt kul!

B och P är väldigt svårt att säga... Darko kämpade lite här med att vara tydlig!

...och skrattade sen så tårarna rann!

Vansinnigt roligt! Ha hushållspappret redo för det bara rinner saliv tillslut, ha ha!

Syrran bor rätt nära Svampen så vi passade på att käka lite lunch där en av dagarna. Som synes en dimmig dag så vi kunde inte njuta så mycket av utsikten när vi väl kommit upp.

Yey! Jag provar linser och blinkade för fullt för att hålla ögonen återfuktade. Nu har jag provat fler sorter och landat i endagslinser som är tunnare och stör ögat mindre. Men jag har dem sällan fulla dagar och inte varje dag. Dock väldigt skönt att kunna slippa glasögon ibland.

Hunden Älla är mycket skeptisk till barn så ungarna får kämpa lite för att få kontakt med henne. Hugo börjar bli större, nästan som en vuxen, så hon är inte lika rädd för honom. Natalie är dock superläskig så där får vi lyfta upp Älla för att Natta ska få klappa. Här satt hon faktiskt även stilla i hennes famn en stund så det går framåt. Annars är vi vana vid att hundar är nyfikna på Natalie eftersom hon har sår och sånt kan de ju lukta sig till. Älla luktade väl lite extra på henne också men högst oklart om det hade med såren att göra eller om det var för att försöka avgöra hur farlig hon var...

Vi hälsade på en gammal kompis till mig och de har både hästar, hund och katt så det var väldigt poppis fikastopp! Om det inte varit så kallt den dagen så hade vi nog stått kvar i flera timmar och pratat med hästarna. Som gammal hästtjej så har jag inget alls emot det, måste bara vara noga med att tvätta mig efteråt samt ta min tablett eftersom jag är allergisk.

Det var sköna dagar vi hade runt jul och nyår, så skönt att ta ett par dagar extra och i gengäld får ledigt 1,5 vecka! Precis vad vi behövde för att ladda om inför nästa stora grej: flytten!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)