Natalie spelar Stilla Natt på piano

Önskar dig en riktigt god fortsättning på helgerna och ett Gott Nytt År! Hoppas du fått några avkopplande dagar med någon du gillar att umgås med samt en massa god mat och annat mumsigt. Vi njuter i fulla drag av att vara lediga tillsammans, jag tog två dagar mellan jul och nyår för att få lite långledigt med barnen. Nu ska jag dock jobba tre dagar mellan nyår och trettondagen. Darko har för närvarande mycket på jobbet och kan inte ta helt ledigt men han har i alla fall kunnat jobba på distans vilket sparar tid såklart.

Jag delar med mig av ett filmklipp till, detta är från julaftons morgon då Natalie spelade Stilla Natt för oss. Det började med en utmaning i slutet av november från Darko där han lovade en bonus om hon skulle klara att spela den tvåhändigt på julafton. Natalie själv trodde inte alls att det skulle gå, den finns nästan längst bak i pianoboken och innehöll en del nya accord som hon inte kunde ännu. Hennes pianolärare gick igenom den på en lektion, de förenklade väl något lite av det svåraste och sen tränade Natalie som en tok i en-två veckor och sedan satt den. Sjukt duktig tjej med mycket musik i kroppen!

Ursäkta fel format, råkade filma stående vilket jag själv avskyr när folk gör... haha! Visst är hon grym?! När hon inte dansar eller spelar piano så är det TikTok som gäller på mobilen eller diverse kreativa youtube-kanaler där tjejer delar med sig av sminktips och pysseltips i överflöd. För någon vecka sedan kom hon och bad snällt att få en T-shirt som vi inte ville ha mer. Hon fick en av Darko och sen kom hon ut från sitt rum några minuter senare med en hemgjord kofta på sig. Jag ska försöka komma ihåg att ta kort på henne när hon har den på sig så ska du få se. Det bor så mycket kreativitet i den där kroppen, jag undrar vad det ska bli av allt det när hon blir större? Det kommer bli mycket spännande att se vad hon satsar på. Jag hoppas det innehåller musik och skapande i någon form för det brinner hon uppenbarligen för.

Jag är lika nyfiken på vad Hugo ska göra i framtiden. Han är sportig som attans och har verkligen en vinnarskalle och förmågan att träna och nöta till perfektion. Han har också varit en byggare av stora mått från första början, vi har sett många många legobyggen ta form under årens lopp. Han har också älskat diverse program på Discovery och liknande kanaler som visar stora brokonstruktioner eller t.ex. "How it's made" eller "Mythbusters" plus en skock djur/naturprogram. Matte, fysik, kemi och såklart idrott är favoriter i skolan. Blir han professionell friidrottare? Eller kanske arkitekt? Eller så kanske han konstruerar något specifikt inuti byggnader? Vem vet, det ska bli kul att se!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)