#lovEButterflychild

Många med EB använder någon av Mölnlycke Healthcares produkter, kanske flera av dem faktiskt. När jag fick höra från Mölnlycke att de planerade en kampanj för att sprida kunskap om EB blev jag så glad! De lanserade hashtaggen #lovEButterflychild och kommer att skänka 1€ för varje gång taggen delas i sociala medier. Du hänger väl på och delar din fjäril?! Mer info på slutet kring hur du gör.

Denna bild hittade jag i kamerarullen när jag scrollade runt, en fjäril som fastnat mellan två glas i skjutfönster i svärföräldrarnas uterum. Vi la säkert 10 minuter på att försiktigt hjälpa den hitta ut igen.

Här ett av mina collage med fjärilar.

Och här ytterligare ett collage med fjärilar jag sett i min närhet. När man börjar titta efter fjärilar inser man att de finns överallt! Har du någon fjäril i ditt hem eller ser du kanske en när du är ute och handlar? Ta en bild! Du kan också vara precis så kreativ du vill och skapa en egen fjäril: måla, gör en i papper, lägg ut saker i ett mönster av en fjäril, håll dina händer som fjärilsvingar osv, bara fantasin sätter hinder i vad du kan hitta på!

Dela sedan din fjäril i sociala medier tillsammans med taggen #lovEButterflychild och för att sprida kunskap om EB är det toppen om du skriver något kort om vad EB är för något och/eller länkar till en sida med information om EB. Kanske vill du också uppmuntra dem till att skänka en slant direkt till forskning? Är du i Sverige går det bra att göra det t.ex. via EB-loppet som donerar 100% av inkomna gåvor direkt till forskning.

Utmana gärna dina vänner att göra detsamma, tagga dem i inlägget och fråga om de kan tänka sig att dela en fjäril med taggen!

Vill du ha inspiration så sök på taggen i sociala medier! Jag är helt ensam på Twitter så där behövs fler fjärilar. ;)

Tänk så många initiativ det finns där ute och fler dyker upp vartefter tiden går. Har du varit med på några av dem? T.ex. #stopeb #visasömmarna eller EB-dagen / EB Awareness Week? Finns det fler EB-taggar där ute som syftar till att sprida information?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)