En dag hemma

Idag har Natalie och jag varit hemma eftersom hon hade feber igår men med facit i hand hade hon säkert kunnat gå för hon har varit stenpigg och busig hela dagen! Igår sov hon 1,5h plus 45min och sen sov hon nästan 14h inatt... :) Tänk vad lite alvedon och en massa sömn kan göra!

Eftersom humöret var bra så passade jag på att lägga om den andra foten och den såg äntligen riktigt fin och läkt ut - yes!! Huden på tån är inte fjärilstunn längre även om den fortfarande är känslig så klart.

Området vid ankeln är också jättefint nu efter att ha varit lite svårläkt, också superskönt!

När man ska sitta still länge så är det bra att ha nåt att pilla med så vi har ett antal leksaker ligger i en salig röra på det stora skötbordet. Idag var det dock nåt annat som sysselsatte rakt igenom hela omläggningen: en trasig vante! När hon hittar ett litet hål på en vante så är målet enkelt - fingret ska ut igenom det! Hon sitter och pillar och petar och grejar tills hon lyckas. Under tiden kommer små fnitter och ett och annat "oj".

För ett par dagar sedan fick hon ett sår under örat, precis i vecket där örat sitter fast (inte det örat som syns på bilden) när jag drog av en tröja som var lite tajt. Det har blödit och kladdat lite och självklart fastnar håret i det hela tiden. Först klippte jag lös det för att inte dra så mycket men i morse tog jag vaselin och mjukade upp sårskorpan tills det släppte. Håret var fullt i kladd och sårskorpejox plus att det var länge sen jag tvättade håret så idag passade vi på att göra det också. Det är inte populärt men idag var ändå bäst hittills, hon slappnade av korta stunder och skrek nästan inte alls. Jag tror hon börjar vänja sig! Nedan: nytvättat!

För ett par veckor sedan punkterade jag en blåsa under höger tumnagel och den nageln kommer ta stryk av blåsan. Undrar om den kommer släppa eller sitta kvar och bli förtjockad... Hennes andra tumnagel är kvar och är tjock efter en blåsa för länge sedan.
Jag har bloggat på blogger förut och börjar komma ihåg att jag gillade det... Kanske kommer jag peka om den andra bloggen hit... Får fundera! :) One.com har inte hört av sig än och jag är besviken. Tänk, bara TÄNK, om allt jag skrivit på den försvunnit! Då... då blir jag galen!! Det finns så enormt mycket information, foton, text och länkar. Det är vårt liv med Natalie senaste 1-1½ året. Ja då blir jag galen. Men nu ska vi inte vara negativa, det ordnar sig, de får säkert ordning på den! *hoppas hoppas hoppas*




Kommentarer

Gunilla sa…
Hej Jenny! Jag kollade på den gamla bloggen. Det är bara det sista inlägget som inte fungerar. När jag klickade på tidigare inlägg kom de fram och såg normala ut!
Kram
Gunilla
Jenny sa…
Hej!

Ja det verkar som om de äntligen lyckats fixa den. Nån gång efter torsdagens inlägg så försvann hela sidan och den har legat nere sen dess. Idag kom den upp igen!

Kramar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)