Sjuk liten tjej


Ibland kommer det så oväntat och vid en trist tidpunkt. På förmiddagen lekte barnen här hemma och hade kul och när Natalie verkade trött (hon sa faktiskt "vova" och drog i mig) så tog vi bilen upp till svågern med familj för att fira honom på födelsedagen. Natalie sov gott i vagnen utanför.

När hon vaknade var hon väldigt trött och ville bara vara i knät hela tiden och när sen maten kom på bordet så säckade hon ihop fullständigt. Jag tog med henne hem igen medans grabbarna fick stanna och umgås ett tag till. Här hemma slocknade hon i min famn så fort jag satte mig i soffan.

Jag håller på som bäst och slutför hennes docka till dagis. De har ett system där alla barnen har en hemsydd docka som de vid samlingen sätter i ett fack på ett tygstycke (som ser ut som ett hus). Jag har haft dåligt samvete för att jag inte gjort klart den och så fick jag en liten påminnelse förra veckan och kände att det var sparken i ändan som jag behövde! Nu är det bara hår och ögon som fattas, ska kolla i morgon om de har nån lämplig rulle med brun tjockare tråd.

När nu symaskinen äntligen letat sig upp ur förrådet så tänkte jag passa på att laga ett par jeans åt Hugo, ett par åt Darko samt sy klart Natalies gardiner. Vi får väl se hur långt jag kommer på den lilla listan innan maskinen åker ner i förrådet igen.... :)

Till sist en bild på hur jag klippte Mepilexen igår eftersom den inte fick plats i det inlägget:


Kommentarer

Unknown sa…
Åh, vilken varm blogg! Den här gillade jag!

Kram
Jenny sa…
Hej! Tack snälla och välkommen hit! Skriver normalt sett mest på en annan blogg men den krånglar just nu så då blir det mera här i stället.
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)