Danstjej i familjen!

Det har varit på gång länge. Jag har lovat att hon ska få. Hon har svajat fram och tillbaka mellan jag vill, jag vill inte, jag kan prova en gång, jag kan gå dit en gång men då tänker jag bara titta, osv... Det är ingen liten grej att börja dansa när man är så skör som Natalie. Hon har dessutom testat förut på FunkyKidz och det fungerade inte bra. Stor grupp i liten lokal och mycket stim. Självklart skadade hon sig på första lektionen och vägrade sedan att gå dit igen. Men nu har hon börjat på en dansskola och precis som jag trodde så älskar hon det! Det är inte bara kul att dansa utan hon liksom insuper hela atmosfären och hon älskar att titta på när de större tjejerna dansar.

Så fort vi kommer innanför dörren går hon fram till den första salen, klättrar upp på bänken vid fönstret och drömmer sig in i salen. När jag ställer mig bredvid så börjar hon berätta om vad hon ser, vem som ser ut som någon hon känner, vem som just sparkade högt, vem som har långt hår ända ner till rumpan osv... :)

Förra veckan var första tillfället. Jag hade hoppats på en liten grupp med kanske 10 barn (förra terminen var de ännu färre) men i stället studsade omkring 20 tjejer in i salen. Oj! Hur ska det gå? Faktum är att det har fungerat bra, inga olyckor pga trängsel eller stim och dansläraren har bra koll på tjejerna, de gör som hon säger. Jag är med där inne och första gången klev jag in och deltog lite här och där när jag tyckte Natalie behövde ha mig emellan henne och de andra. I dag satt jag bredvid i princip hela tiden. Jag får erkänna att jag ser olyckor i varje rörelse och det är inte lätt att bara sitta där och se på utan att gripa in. Natalie som stod i utkanten och var allmänt försiktig förra veckan tog i dag plats mitt i gänget, gång på gång och det är lite läskigt men samtidigt är hon ju så modig! Så mycket kan hända men det har det inte gjort som tur är. Fortsätter det gå så bra som det gör så kanske jag kan vara utanför som de andra föräldrarna men jag vill inte lägga för mycket på läraren heller så jag blir nog kvar. Vi får se.  

Vid första danslektionen förra veckan hade i princip alla tjejer danskläder och det såg så klart Natalie. Utanför finns ställningar med kläder och en skyltdocka med någonting rosa och jättefint.... Vi köpte en i dag och lyckan var fullkomlig, så himla söt!

Och självklart tittade hon på dans även efteråt, ville inte åka hem.

Dansskolan där Natalie dansar med kompisen Molly.

I dag har en närstående genomgått en omfattande operation och nu är vi många som håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande. Skicka alla dina tankar och din energi till Örebro är du snäll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)