Elsa-fläta

Natalie älskar Frost, som så många andra småflickor gör. Hon leker Elsa nästan varje dag, det ska vara frisyrer och långa släp och hon sjunger på låtarna ur filmen. Hon ber mig ofta att göra olika frisyrer och den sneda Elsa-flätan är så klart en favorit. Dagens blev väldigt bra och värd att föreviga! Tricket var att inte borsta håret innan. Natalie har precis som jag så kallat glashår, högblankt och väldigt halkigt. När man gör frisyrer så släpper de väldigt snabbt formen och flätor glider och glider, det blir sällan bra. Denna tror jag dock kommer sitta, hoppas jag!

Anledningen till att jag gjorde just en sned inbakad var dock såret i nacken. Ett barn hade tappat en bok på Natalies nacke på förskolan igår och huden skalas så klart av direkt. Det är lite besvärlig med sår runt hårkanten för hårstrån fastnar alltid i sårskorpan innan den torkat till och blivit hård.

Filmsnutten kommer från instagram, vi får se om jag lyckas bädda in den i texten så det syns här.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)