Testar en julklapp - aqua dragons

Vi har en slapp dag idag. Hugo fick huvudvärk igår och var frusen på kvällen så helgens aktiviteter fick avbokas. Han skulle ha tävlat i friidrott idag och spela innebandymatch i morgon. Det är ingen större fara med honom, han är säkert på benen snart igen, men det var ändå inte läge att anstränga sig.

Själv är jag rätt trött efter en intensiv vecka på jobbet. Som du kanske minns jobbar jag på rederi och det har blåst en hel del på Nordsjön senaste 1,5 veckan vilket medfört förseningar på alla våra fartyg och det ger oss på kontoret en hel del extra att hantera. Det var riktigt skönt att sätta sig på spinningcykeln 17:15 och blåsa ur allt från veckan ur huvudet. Jag och svägerskan kör varje fredag, en toppenrutin - en tydlig brytpunkt mellan arbetsveckan och helgen! 

Härom dagen la jag styrkeprogram också så nu blir det gym i början av veckan som läggs till i planeringen. Känns bra att röra lite mer på sig, det var länge sedan jag la den tiden på mig själv. Darko och hans bror siktar på en svensk klassiker 2017, jag funderar på att köra en tjejklassiker samma år. Jag och syrran gjorde den för över 10 år sedan, tror det var 2001.


Jag vet inte så himla mycket om dessa förutom att jag hittade dem i en Lekia-butik och tyckte det verkade vara en kul grej att testa. Vi får se om vi kan få dem att leva länge nog tills att man ser dem! Tydligen kan de bli upp till 2cm långa men det tar dock flera månader. Båda barnen är spända på att få se dem, just nu är det bara en påse pulver som ligger på botten i ett litet plastakvarium fyllt med flaskvatten. :)


Nu borde jag ta tag i det där med att städa ut julen, men jag orkar inte... Kanske i morgon. Nu ska jag läsa vidare i en bok jag fick låna av grannen: Mellan himmel & jord. Den handlar om livsåskådning, om att se möjligheter i stället för hinder och att dina egna tankar kan förändra allt. Jag gillade den direkt efter bara någon läst sida eller två. Rekommenderas och här hittar du den som billig pocket!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)