Brun tjej testar nytt förband

Idag är det Sällsynta dagen och på EB-föreningens blogg hittar du en personlig berättelse som jag tycker du ska läsa, den handlar om Malin och Fredrik och deras son Filip.


Kan inte låta bli att dela med mig av några bilder från första badet efter vi kommit hem från Kap Verde. Natalie fick inte mycket soltid utan sina solskyddskläder som hon badar i av den enkla anledningen att när hon badat klart behöver vi ganska snart gå till hotellrummet och komma igång med duschning och omläggning av alla sår. Ändå ser man tydligt kanten efter hennes badförband Mepitel Film på armbåge och knän. Hon har ett enormt pigment den här tjejen! Händerna som fått lite mer soltid ska vi inte prata om, knallbrun. :)

Jag har fått testa ett nytt förband, eller nytt, det är nytt för oss. Jag fick lite prover av Natalies sårsjuksköterska som tydligen gillar detta. Det ser ut att ge bra effekt så jag tror jag kan säga ganska snabbt att jag också gillar det. Ett nät som ligger i en gel och de gånger jag använt den på kladdande sår har vi gått från supperkladd till läkt eller nästan läkt på väldigt kort tid. Första dagarna när det kladdat mycket så har nätet fastnat i torkat kladd från såret. Då sprayade jag 1-2 duschar med Niltacspray och det släppte. Verkar lovande! Det som känns bra är att sårsjuksköterskan berättade att det är upphandlat i Västra Götaland vilket innebär att det inte ska vara några problem för oss att beställa det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)