Kap Verde del 2

En av höjdpunkterna under veckan var faktiskt maten. Att leva på buffé till frukost, lunch och middag en vecka i sträck är inte fel. Massor att välja på och vällagad och god mat, vi var helnöjda. Här några bilder från den enorma frukostbuffén. Vi startade varje dag med ägg i olika former, gärna lite bacon eller korv till det plus ost och frukt. Riktigt bra start så man orkar sola och bada en hel dag! Det är också praktiskt med stora bufféer när vi reser med Natalie eftersom man kan variera maten också till henne, det finns mer än en grej som hon kan äta.

På väg från poolen till rummet. Det var ett jättehotell vi bodde på så det tog faktiskt 5-7 minuter att gå från ena änden till den andra trots att man fortfarande var inom det inhägnade hotellområdet. Överallt vackra planteringar med palmer, häckar i flera rader och andra buskage. Allt vältrimmat och putsat/sopat osv.

En dag då det drog in lite moln och blåste lite kallare. Hugo blev lite frusen efter badet så jag föreslog att han skulle hänga på tjejen som höll i vattengymnastiken. Trodde inte han skulle göra det men det gjorde han! Efter det passet frös han inte längre. :)

Här en av magövningarna, han fick ta i lite!

Utsikt över balkongräcket i vårt rum, en gullig liten trädgård.

I princip varje dag fanns möjlighet att testa att dyka i poolen. Vi såg det första dagen och frågade Hugo om han ville prova, det ville han. När veckan led mot sitt slut passade han och Darko på. Darko började för att Hugo skulle få se hur det gick till. Lite instruktioner, påmontering av utrustningen och sedan simmade de en sväng i poolen. 

Här är det Hugo som glider runt och Darko gick bredvid ifall de skulle skutta upp och det behövdes översättning - instruktören pratade engelska och Hugo är inte kunnig nog att kommunicera så mycket på engelska ännu även om han kan lite.

Natalie tittade nyfiket på när de dök, det såg spännande ut tyckte hon. På armbågen syns min variant på bad-förband. Jag klipper Mepilex Lite för att täcka öppna sår/nyläkt hud och sedan fäster jag den med Mepitel Film. Detta hade hon på armbågar och knän första dagen. Filmen jag hade var dock lite för liten för att kunna fästa utanför Mepilexen på knäna första dagen jag satte på detta så knäförbanden släppte. Resten av veckan körde jag enbart film på knäna. På fötterna hade hon sina vanliga tjocka förband med gasbinda lindad om, utanpå satte jag vanliga halksockar. Förra året på Teneriffa hade jag köpt badskor och la om fötterna med den tjocka Mepilexen. Den sög dock åt sig halva poolen och liksom "sprängde" av skorna på någon minut vilket gjorde att hon fick bada barfota i stället och vi tvingades bära i och ur henne. Med årets lösning blev hon lite mer självständig och kunde gå i och ur poolen själv plus att hon fick gå på botten där hon bottnade.

Nöjd kille, veckans roligaste händelse!

Dagen innan hemresa fick Natalie fläta sitt hår. Hon hade en klar och tydlig bild över hur det skulle se ut, flätor på ena sidan och sedan löst hängande hår bak och på andra sidan. Hon fick precis som hon ville och var helnöjd. På kvällen undrade jag vad jag gett mig in på som låtit henne få dem, varje fläta hade en massa stora pärlor på sig och de får hon ju inte få i ansiktet eller nacken när hon sover! Vi löste det med en stor lös knut uppepå huvudet och det gick bra. Sista bilden är när jag tog ur flätorna 1,5 vecka senare - krusigt hår!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)