Dålig period

Jag lyckades dra på mig influensan för ett par veckor sedan, strax efter att vi kom hem från Kap Verde. Blev liggandes en vecka, ingen hög feber men ändå helt utslagen. Efter det har jag lagt en del extra tid på EB-föreningen då det snart är årsmöte så bloggen har fått vänta lite. 

Denna veckan verkar det vara Natalies tur, hon är rejält förkyld men ingen hög feber. Det kommer ju lite olägligt eftersom hon fyller år i morgon. Oj vad hon har pratat om sin födelsedag senaste dagarna - och speciellt idag! Hon har nog frågat 10 gånger om vi har köpt presenter, om vi ska sjunga för henne, när hon ska ha kalas osv. Spännande! :)

Senaste stället att hänga: i tältet står numera en skumgummifotölj och sedan tar hon in favoritsaker dit in. Elsa och en prins har minsann hamnat utanför tältet för tillfället. Häromdagen kom ett paket från Penny Girl med posten, hon fick gå med i klubben och äntligen kom välkomstpaketet. Det var många söta små pysselsaker plus bok och tidning mm. Det var även hörlurar med bling-bling och de pluggade hon in i mobilen direkt....

Fina proppar men de går ju inte in i hennes öron så hon liksom hänger dem där bara. Ljudet måste ju bli enormt dåligt då men hon är nöjd så jag låter henne hållas.

I förra veckan kom ett av de där sällsynta samtalen från förskolan, hon hade ramlat och slagit sig ganska rejält. Ena knät var helt sönder och även haka, läpp och insida läpp var skadat. Det var bad-dag men jag kände att med det knät kommer badet inte bli bra. Jag vill gärna undvika att det ska bli ett jätte-trauma för sånt hänger i en månad efteråt om man har otur, det förstör alla bad under en period. 

I stället hämtade jag henne och hon fick hämta sin plånbok för att åka och handla en Elsa-klänning. Trodde jag! De är ju för sjutton slutsålda överallt... Oj så besviken hon var. Eventuellt får jag beställa från Kina om jag inte hittar en begagnad eller ger mig på att sy en. Har du en liggandes som du vill bli av med kanske? 

För övrigt är det en dålig period rent generellt. Alla sår tycks gå sönder just nu och det blir dessutom infektioner i alla som går sönder, inte ett enda läker ihop snabbt och problemfritt. Till och med den sönderslagna läppen geggade några dagar! Att hoppa över badet under en sån här period är inte toppen men vad gör man... I morgon hoppar vi över igen eftersom hon är sjuk. 

Lördagens outfit då hon var på kalas, håret lockat med locktången - så söt!

Söndagens outfit då det var kalasdax igen - vilken festhelg!

Och håret - en Elsafläta med blå glitterspray... Hon var bra lycklig när hon speglade sig och såg resultatet men jag måste ju fota också så hon får se hur det ser ut bakifrån. Vad gjorde man innan dessa fantastiska telefoner med kamera fanns???

Nedan ett par länkar till EB-relaterade artiklar, in och läs är allt jag har att säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)