Fint sommarväder?

Hur har din sommar varit så här långt? 
Vi har inte haft så jättebra väder hittills men lite här och där har det poppat upp soliga fina dagar och då får man passa på att njuta!

Den 13 juni var en sådan dag, här sitter Natalie och jag på balkongen vid köket och njuter en sen frukost i gassande sol. Vi bor i sutteränghus där vi har sovrum, vardagsrum och kök på våning två, på botten är stor hall, extra vardagsrum, grovkök och förråd. Men andra ord spenderar vi mest tid på våning två och då är det bra med rejäla balkonger så man kan sitta ute utan att bära allt genom huset och ned för trappan.

Efter frukost kom Natalie på att vi hade köpt en fin bikini till henne några veckor tidigare och den skulle så klart testas. Så stolt i sin första tvådelade, visst var den fin? Sötfia!

Sen skulle det solas så klart men som vanligt med barn så låg hon inte still i mer än 5-10 sekunder i taget. Jag var nervös över att hon skulle skrapa upp något nytt sår när hon snurrade och krånglade men det gick bra som tur var.

Vi har haft lite otur med sjukdom på sistone. Före midsommar blev Darko jättesjuk i något som måste ha varit influensan. Han blev liggandes i en hel vecka utan att orka något alls. Efter det har han hostat och varit jättesliten i ytterligare en dryg vecka, det är först nu han börjar bli piggare igen. Natalie blev sjuk samtidigt men återhämtade sig lite snabbare, sen blev Hugo sjuk också. Han fyllde den 18 juni och sen skulle vi ha kalas helgen efter men det fick vi ställa in. Han missade också en härlig familjedag med mitt jobb som jag får berätta mer om en annan dag, det blev bara jag och Natalie som deltog.

I förra veckan började det spira i mitt svalg och hela systemet svullnade igen, fick lock för öronen som inte gick att tryckutjämna bort och massa huvudvärk och började frysa. Panik, vi skulle ju på bröllop tre dagar senare! Jag proppade i mig allt immunförsvarhöjande och bakteriedödande jag kunde komma på och lyckades häva eländet, vilken tur!! I lördags var vi på bröllop...

Det var min bror som gifte sig och vet du? Vi var på bröllpsfest utan barn! Vi fick mingla, äta gott, dansa, umgås och dricka drinkar utan barn och det var så himla trevligt! Det är första gången sedan Natalie föddes för 6 år sedan... Denna dag går till historien inte bara för att in bror gifte sig och vi var barnfria utan det var dessutom över 30 grader varmt, luften dallrade. Jag tror inte jag svettats så mycket på många år och då ska vi inte tala om brudgummen som hade kostymen på genom hela middagen och en stund efter det. Ett vackert brudpar och en supertrevlig bröllopsfest med god mat och trevligt umgänge!

Min systerdotter var barnvakt och vi är så tacksamma för det! Till vänster systersonen som var med en sväng också. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)