EB-kongress i London

Varje år hålls en internationell kongress om EB och den har nyss gått av stapeln i London. Jag och några kollegor i EB Föreningens styrelse åkte dit och representerade Debra Sverige = EB Föreningen. Jag hade några timmar på mig under ankomstdagen innan första eventet gick av stapeln på kvällen. Då passade jag på att shoppa lite kläder i närheten av hotellet på billiga Primark (man måste ju åtminstone köpa med något åt barnen men jag hittade faktiskt en blus och en tröja till mig själv också) samt ta en kort promenad nerför Oxford Street och bort till Piccadilly Circus.
Kunde inte låta bli att börja nynna på Pernilla Wahlgrens gamla dänga i huvudet när jag kom till "Piccadilly Circus - där börjat mitt liiiiv" :)) Tänk vad jag sjöng på den när jag var typ 8-10 år!


Såg denna skylt och många andra olika varianter samt reklam för Mamma Mia när jag gick över stan, blir sugen att gå på musikal!

På väg till välkomsteventet på kvällen passerade vi bland annat Big Ben.

Middag och tal samt mingel mm hölls ombord på en båt på Themsen vilket var toppen för vi fick se så mycket under turen. Himla bra grej också att samla alla på så liten yta under några timmar, ingen kan ju kliva av. Jag hade dock gärna lämnat någon timma tidigare eftersom jag fick vara upp i över 21 timmar pga min tidiga flight den morgonen och började gäspa våldsamt på kvällen... 

Så vackert upplyst!

Dagen efter var det så dags att hänga på sig denna runt halsen och få ta del av det senaste inom forskning och behandling samt Debra Internationals arbete och många av våra Debra-kollegor från andra länder. Oerhört givande och intensiva dagar. Allt på engelska vilket i och för sig inte är ett problem för mig då jag använder engelskan dagligen i mitt arbete, men det är tröttande. Föreläsningar från nio på morgonen till 17-18 på kvällen och däremellan nätverkande och umgänge oavbrutet. Det är enormt roligt men jag kan lova att man stupar i säng på kvällen... :)

Innan hemresan hade jag ett antal timmar att fördriva då min flight var sent på kvällen och då blev det lite turistande. Jag valde billigaste möjliga vilket var Ryan air men visst hade jag velat åka hem lite tidigare om jag hade kunnat, längtade till min säng. Buckingham Palace promenerade jag förbi lite kort.

Utanför Buckingham Palace med solen i ögonen.....

Jag gick en liten sväng genom ena änden av Hyde Park, det blommade fortfarande väldigt vackert. Vi hade tur med vädret under de dagar vi spenderade i London, det var soligt och fint och kändes inte alls som sena september.

Ro för själen! Jag tog det väldigt lugnt någon timma i parken och sedan var det dags att ta sig tillbaka till hotellet och hämta ut väskorna och åka till flyget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)