Överraskades på jobbet

Kolla in den här underbara buketten! Och till detta en strut med blandade praliner, mmm! I fredags kom någon plötsligt gåendes med en blomsterbukett som hade kommit till receptionen med blomsterbud. Jag blev verkligen förvånad och slet upp den direkt för att se vem den var ifrån och varför. Vem skickar blommor till mig bara så där? Vad har jag nu gjort? Jag fyller ju inte förrän om en månad... Det var en vän som läst mitt inlägg om den jäkla blåsan Natalie fått på sin fot och hon ville helt enkelt skicka lite pepp och uppmuntran. Jag kan lova att jag blev överraskad och jag har njutit av den hela helgen, så himla vacker!

Det får bli dagens tips till dig som funderar på vad du kan göra för din vän, släkting eller vad det nu må vara. Överraska med något som den personen absolut inte väntat sig, jag blev jätteglad!

Helgen har varit skön men saker har helt klart gått fel. Kolla bilden ovan, det ser ut som torktumlarludd eller något liknande. Det var min favoritsjal som jag älskar. Har aldrig ägt en i det materialet och jag hade klippt bort tvättrådet. Jag tyckte inte den kändes som en sån som måste kalltvättas utan slängde glatt in den med en 40 graders kulörtvätt. BIG mistake. Stor besvikelse.

Idag frågade Natalie om hon inte kunde få varm choklad att dricka. Visst sa jag, efter maten fixar jag det. När jag smakade på den så tyckte jag det behövdes lite kakao till så jag slängde i det och skulle sedan stänga locket. Det krånglade lite och hamnade snett. När jag skulle ta loss det kärvade det och jag slant och tappade en helt full burk kakao i golvet. Jag svor kan jag säga. Grrrr.

När Darko sedan kom hem från sin löprunda tittade jag ut genom fönstret och insåg att jag är dum om jag inte bara går ut och tankar lite energi i det underbara vädret så jag snörde på mig mina välanvända Merrel-skor och satte på en podd på telefonen och gick till Aspen och tillbaka, 9km blev det. Så himla skönt och fridfullt!

Jag är nyupptäckt på poddar och tar gärna emot tips! Det ska vara peppande, upplyftande och ge energi. Jag har ett stort behov av att tanka energi just nu känner jag. Nacke axlar krånglar fortfarande, trots att jag kämpar på diverse sätt för att få ordning på det, så jag sover sämre om nätterna och har ont i princip hela tiden. Åter till poddarna då. Jag har lyssnat på Opodden lite, starka kvinnor är temat och jag har valt ett namn här och där som jag är nyfiken på - det finns många avsnitt. Sen har jag lyssnat på Coltings poddavsnitt om Shahrzad Kiavash. Det var Darko som tipsade om just det avsnittet och jag säger bara läs/lyssna på Shahrzad. Hon bloggar och hon har varit med i artiklar mm, googla henne. Tuff tjej!! Sen har jag lyssnat på ett avsnitt med Jessica Almenäs och Lofsan som har Träningspodden. Det är vad jag hunnit med hittills. Jag hittar gärna fler!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)