En månad med Keragel

Här kommer lite bilder tagna efter att ha smort regelbundet med Keragel i en månad. Oftast har jag smort 2ggr per vecka, i samband med badet. Ibland har jag smort någon extra gång däremellan i samband med punktinsatser av vissa områden när hon haft ont eller har ett sår som behöver bevakas. 

Hälen ser fin ut just nu och huden är hyfsat flexibel, inga rodnader.

Detta luriga ställe på utsidan på vristen är tillfälligt helt som jag brukar säga. Det finns inget underhudsfett här alls, det är i princip skinn mot ben så det går sönder väldigt lätt. Om hon t.ex. sätter sig i skräddarställning på golvet så blir det tryck på detta område så det är inte lätt att få det att hålla. Vi får se om Keragel kan hjälpa till med detta.

Jättefina tår, inga bekymmer alls just nu.

Det stela området på stortåns topp går ofta sönder för det är så lätt att slå i där. Dessutom har hon en nagelrest som är som en klump som växer rätt upp. Det är det lilla runda området precis nedanför den svarta pricken på bilden. Jag klipper med nagelklippare en gång i veckan ungefär, inte enkelt men det enda jag kan göra för att hålla den nere och förhoppningsvis undvika blåsbildning av trycket.

Knät har rätt stark hud i ytterkanterna men på mitten är det svårt att få det att hålla. På den hela huden smörjer jag med KeragelT och i det öppna såret Keragel. Jag blandar inte med något längre, hon klarar den outspädd.

Knävecket har också hållit ett tag nu, hoppas det fortsätter så!

Armbågen är nästa svåra ställe. Det går sönder så lätt här men jag vet att det bara varit mindre sår på sistone, hela har inte gått upp sedan vi började med KeragelT för en månad sedan. En månad är så klart för kort tid att säga något om långsiktiga resultat men jag hoppas så klart att smörjandet ger resultat!

Handleden har haft tendenser i ytterkanterna av problemområdet men det har läkt snabbt varje gång en blåsa uppkommit. Större delen av området har hållit. Fingrarna likaså.

Det har vid några tillfällen sett ut att vara något på gång över knogarna men inget större har hänt, just nu syns inga rodnader eller liknande. Kan det fortsätta så tack...!

Kommentarer

Susanne sa…
Det ser jättefint ut ju!!!!!
Anonym sa…
Vad är Keragel för dundersalva? Den ser ju verkligen ut att hjälpa !!

/Susanne Uppsala
Bettan sa…
Det ser ju väldigt fint ut, jämförelsevis med de första bilderna!
Håller en tumme för att det ska fortsätta ♥
Jenny sa…
Hej på er,
Ja det ser fint ut och jag ser skillnad i hur snabbt nya blåsor läker - på bara ett par dygn ibland.
Keragel stimulerar kroppens egen produktion av Kollagen 7 som är det ämne som saknas i Natalies hud. Om hennes kropp reagerar bra på smörjandet med Keragel så ska den alltså producera lite starkare hud. Det tar flera månader innan man kan se mer tydliga resultat så jag lugnar mig med att dra för stora växlar, tycker dock att jag märker skillnad i hur de besvärliga områdena beter sig.
Jenny
Anonym sa…
Hej! Har länge funderat på detta? Hur står hon ut med smärtan? Eller upplever hon den inte så stark? Jag får ont av att bara titta på bilderna. Kramar till er!
Jenny sa…
Hej Anonym,
Hon upplever smärtan olika mycket så som det verkar från min synvinkel. Ibland förbluffas jag över allt hon står ut med men faktum är att hon har mycket smärta att hantera dagligen. Det är väldigt tröttande med smärta så vi är imponerade över hennes enorma energi!
Hälsningar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)