Olyckan händer så löjligt lätt

God fortsättning på det nya året! Jag njuter fortfarande av att vara ledig men bara en dag till, sen är det tillbaka till verkligheten. Barnen har njutit av att vara hemma de också men nu börjar det krypa i kroppen på dem verkar det som, tur att skolan börjar på torsdag! Hugo har varit och är dunderförkyld.  Vi får hoppas att det hinner bli bättre till skolstarten så han orkar gå.

Detta är vad som händer när jag torkar hennes hår med frottéhandduk och är minsta lilla oförsiktig/stressar. Ett litet gnugg på örat i stället för enbart i håret sliter loss huden. Detta ställe har gått sönder förut så det är extremt lättskadat. Jag förbannar mig själv när såna här saker händer och det absolut dummaste är att mycket av det går att undvika genom att bara sänka hastigheten och ta det försiktigt. Det finns dock en gräns för hur länge man orkar tassa fram i långsam hastighet, till slut vill man bara bli klar med omläggningarna och göra något annat. Jag märker att jag allt oftare känner så nu för tiden. Snart är jag upp i sju år av omläggningar. Sju år av att hålla tillbaka och vara försiktig och ta god tid på sig. Det är nog tur att hon börjar bli så stor nu så hon kan göra mer själv. Hon är nyfiken på mycket kring omläggningarna, vill både sticka blåsor och välja förband, så det närmar sig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)