Gurkmeja, vitaminer och tillskott


Är det någon där ute som testat att använda gurkmeja lite extra? Jag har läst en hel del om gurkmejans fantastiska egenskaper och blir nyfiken på om det kan hjälpa att lindra EB'ns framfart i kroppen. Den är en kraftig antioxidant med läkande och antiinflammatoriska egenskaper och kombineras gärna med vitamin D3, vitamin E och vitamin K2 för maximala hälsoeffekter.

Äter du/ni med EB några tillskott för att hjälpa kroppens sårläkning? Jag vill gärna höra om ni har några fiffiga tips att dela med er av eller om ni hört att andra tar något specifikt tillskott för att boosta sårläkning eller liknande.

Natalie får Holistics D3 droppar i olivolja som även innehåller vitamin E. Hon får också Holistic syraneutral C-vitamin som även innehåller magnesium.

Zink får hon på recept eftersom det är en mycket viktig bas i sårläkning; Solvezink heter brustabletten som vi löser upp i vatten till henne varje dag.

Jag har googlat gurkmeja lite och det finns massor med info och jag funderar på att testa receptet som jag hittade på Kurera.se, guldmjölk. Ska bli spännande att se hur det smakar och så klart om vi ser några effekter. Jag tänker att hela familjen får testa, det verkar vara supernyttigt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)