När man inte kan tvätta sig

När Natalie är sjuk så hoppar vi över baden och då kan det gå rätt lång tid innan hon äntligen får bada bort all svett och smuts. Det kan vara lite trixigt att blöta kompresser eller vad man nu använder för att tvätta av utan att samtidigt blöta ner förband osv.

Då kan det vara gött med en genväg, att bara fiska upp en slags våtservett och bara tvätta av. Denna fick jag som varuprov när jag var i Oslo på Debra Norges årsmöte och jag tror jag glömt berätta om den? BagBath heter den och finns i PartnerMeds sortiment, mer info här.

Den är verkligen supermjuk, den mjukaste våtservett jag använt, och den fungerar även på/runt sår. Följ länken och läs om detaljerna, Surfactant som även finns i PolyMem finns i denna. Natalie gillar den skarpt också, ett gott betyg, även om hon som alltid är känslig i de öppna såren. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)