Liseberg en solig dag

Jag tog ledigt i torsdags och lyckades planera in en toppendag på Liseberg med barnen. Vi hade tur med vädret, en superrolig dag och Hugo fick med sig ett par kompisar som han kunde åka stora karuseller med. Natalie åker numera även Balder så den åkte vi ihop allihopa. På slutet klämde vi även in Kållerado. Natalie var mycket skeptisk men jag lyckades övertala henne genom att köpa en poncho som skulle skydda henne. Det var tur för hon fick en översköljning från sidan när vi störtade ner i skumpiga delar!

Jag blev dock lite överraskad av priset denna gång. Vi har köpt guldkort åt barnen i flera år men nu kostar de 1675kr och då måste man gå 4ggr för att tjäna 145kr... det är inte värt det om man inte är där väldigt mycket på sommaren. Det fick bli årskort för inträdet och sen får vi köpa åkband eller kuponger på plats de gånger vi ska åka karuseller.

Måste även passa på att nämna att Liseberg är verkligen toppen på att bemöta oss som har barn med särskilda behov. De är jättegulliga överallt och under förra säsongen scannade de in vårt läkarintyg så nu finns det sparat på Natalies profil vilket betyder att vi inte ens behöver ha det med för att kvittera ut ledsagararmbandet för att kunna hjälpa henne i karusellerna.

Flygande elefanterna, en av karusellerna som Natalie alltid åker utan mig. En annan hon åker själv är slänggungorna (tack och lov för jag blir numera illamående även av den, ha ha ha). Hon bönade och bad om att få åka jukebox också, det får planeras in för min del. Inte för nära inpå maten och sen får vi göra något lugnt eftersom jag mår illa som bara den av de där jäkla snurrande bilarna.... :))


Glass-skål!

Vi avslutade dagen med att teama ihop oss på ett godishjul och vann tillsammans stjärnvinsten på Gott & Blandat-hjulet. Alla barnen var superlyckliga, det blev 3 påsar per barn!

Nu kämpar jag mig igenom sista veckan innan semester. Det är lustigt att man känner så varje år, som att man inte skulle orka en sekund längre när det väl är dags. Är dessutom ensam ansvarig på avdelningen då chefen också är borta vilket betyder att jag får ta i alla problem dygnet runt. Roligt så klart men det ska bli himla gött att checka ut på söndag... ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)