Simmade Vansbro

Har tänkt mig att göra om Tjejklassikern, har gjort den en gång förut för 16 år sedan...

Del ett fick bli Vansbro tjejsim, där är jag närmast bryggan med rosa simglasögon.

Jag gick crawlkurs för ett år sedan och lärde mig grunderna men är inte tillräckligt trygg i andningstekniken för att använda crawlet så mycket i öppet vatten så jag crawlade bara en kort sträcka i början innan jag gick över på bröstsim. Det är stor skillnad på att simma bassäng mot vad det är att simma ute med krusningar/vågor på ytan plus att man simmar nära folk. Vissa är tämligen respektlösa, en del simmar rakt på en, en tjej försökte tränga sig mellan mig och bryggan ivrigt påhejad av sin kamrat. Jag blev förbannad och fick ryta ifrån lite.

Tyvärr glömde jag att ta mitt ventolin innan jag började, orutin... svårt att säga hur mycket det påverkade men det var lite tungt att simma. Mot slutet ville jag trycka på så då tog jag i mer och efter bara några få simtag så fick jag väl kramp i ena vaden. Fick hänga på bryggkanten en stund, en vänlig funktionär kom joggandes och hjälpte mig trycka på foten och massera vaden. Sedan kunde jag bokstavligen smyga i mål. Gött att ha klarat av detta! 

Många är mer eller mindre chockade över att jag kör utan våtdräkt i det kalla älv-vattnet men jag trivs inte i våtdräkt så jag föredrar att köra utan. Vi var några få som var utan, så helt själv var jag inte. Förvånansvärt nog frös jag inte alls, inte ens efteråt när jag klev upp.

Nästa del är Lidingö i september, ska bli kul! Eller vänta nu, vad skrev jag nu - kul? Jag tycker verkligen inte om att springa men ser fram emot det i alla fall. Ska väl bli kul att ha det avklarat kanske. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)