Alicante - sol och bad

Vi kickstartade semestern med en vecka utomlands, vi tycker det är så härligt att bryta upp från vardagen så fort det går när vi ska vara långlediga. Innan vi hade barn så stod ibland bilen packad så vi kunde dra direkt när vi slutat jobba fredag eftermiddag - kanske en weekend i Köpenhamn eller något liknande. Så gött att komma hemifrån och känna att NU är det semester, NU släpper vi allt och drar! Med EB krävs en hel del planering kring packningen och allt kring resan så att sluta jobba fredag eftermiddag och sen flyga söndag morgon är väl ungefär det snabbaste vi kan ge oss av. Lördagen behövdes till att packa i lugn och ro och tänka igenom så vi inte skulle glömma något. 

Förr hade jag långa packlistor och började packa minst en vecka i förväg. Nu är jag lite mer rutinerad och ser till att vi har mediciner och förband hemma i god tid innan resan men packar gör jag rätt sent. Packlista finns men den är lite gammal och ej helt uppdaterad så jag brukar bara plocka fram den när jag är klar och bocka av eller stryka saker på den som en slags trygghet och sen tänker jag "när jag kommer hem ska jag ta och uppdatera den där packlistan" men det gör jag inte... ha ha ha!

Det finns saker vi absolut inte får åka hemifrån utan och det har jag stenkoll på. I förbandsväg så är det några varianter av Mepilex och några varianter av PolyMem. Mediciner är Movicol Junior och kokosolja som hon tar morgon och kväll för magen samt Atarax som är klådstillande. I verkligheten är det mycket mer som skulle bli extremt jobbigt om vi glömde men ovan är verkliga basprodukter som MÅSTE med. Här har jag skrivit om att packa förut:

På väg mot stranden! Visst är jag snygg i lånad hatt? Hehe! 

Vi slängde oss många gånger i vågorna men här var det bara Natalie som ville hoppa in i bild framför Hugo... :)  De flesta dagar badade vi i havet på förmiddagen, käkade lunch i lägenheten, badade i poolen på eftermiddagen och käkade middag ute.

La Vila Joioca, många vackra gränder och färgglada hus.

En groupie innan middagen på kvällen.

Natta glider med en våg, i början av veckan lite försiktigt men mot slutet sökte hon de största vågorna som bröts så hon fick bra fart - vild som vanligt!!

Hugo fick go fart med vissa vågor!

Under veckan lärde sig Natalie att hoppa från kanten, att stå på händer, att göra 4 volter på raken under vatten och att simma några simtag under vatten. När hon väl kommer igång med något så är det ingen hejd, så himla kul att följa hennes upptåg - coolaste tjejen!

Att äntligen ha ro i kroppen till att läsa bok! Denna lästes ut på mindre än en vecka, lätt att komma in i och intressant. "Det verkliga livet".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)