Blåsa under nagel och grön handled

Vi tog en riktigt lugn lördag hemma och det var jätteskönt. Barnen kollade på film på Natalies rum och Darko och jag kröp upp i soffan (i varsit hörn ha ha) och kollade på några avsnitt av "Sons of anarchy". Vi är jätteinne i serien och plöjer igenom den rätt snabbt, 1-2 avsnitt per dag. Nu har dock säsong 2 på "House of cards" släppts så snart får vi ta en paus och kolla på det i stället. Älska Netflix! ;)

Härom dagen kom Natalie till mig och höll om ett finger, det gjorde jätteont och hon ville ta av vanten och titta. Under en nagel finns en blåsa och det är något som gör jätteont. Det är svårt att göra något åt den också, man får antingen stå ut eller göra hål i nageln. Det senare kändes inte som ett alternativ så hon får härda ut. Hon klagade på den några gånger till samma dag och dagen efter men nu har hon inte lika ont längre. Hon är dock väldigt orolig för vad som ska hända med nageln. Det är väldigt stor risk att den tjocknar och då kommer hon tappa den. Hon har just nu bara fyra fingernaglar och tycker det är så skoj att måla nagellack på dem. Ledsamt. 

När hon skulle bada i onsdags hittade jag denna gröna bula under ett förband. Det har aldrig hänt förut, grön infektion som är inkapslad. Hon älskar att bada och sitter i och blöter ett bra tag, när jag sedan tog upp henne så var den platt och vit. I dag har hon badat igen och det ser bra ut, ingen uppblossande infektion. 

Det har kollats en hel del OS också så klart! Det var för sorgligt med Bäckström, jag tycker enormt synd om honom. Jag såg precis intervjun i studio Sotji med läkaren mfl och detta verkar ha skötts enormt oproffesionellt. Konspirationsteorierna bubblar i huvudet, hur kunde IOK sköta detta så dåligt?

Kommentarer

Anonym sa…
Måste bara få fråga, men finns det inge möjlighet att få typ "lös"naglar som passar Nathalie? Jag menar tappar man håret får man ju en peruk. Och med tanke på hur viktigt det verkar vara för henna att få måla naglarna som alla andra tjejer i hennes ålder, så känns det som att just för henne skulle spela stor roll.
Tycker det borde finnas något som man kan fästa direkt på huden och ser ut som naglar, huvudsaken måste ju vara att de går att måla ;).

Tack för att du delar med dig av er vardag

MVH
Annika
Jenny sa…
Hej Annika,
Tanken har slagit mig också men kruxet är att jag inte skulle kunna fästa något på hennes hud. Man skulle kunna måla nagellack på ett par vantar möjligen. :)
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)