Helgen med Melodifestival bl.a.

När OS drog igång fick jag för mig att möblera om lite i vardagsrummet. Bordet har skjutits i position framför TV'n och TV'n är så fiffig att den går att vrida på sitt stativ. Alla måltider äts för närvarande framför den... he he!

I lördags var det genrep och ungarna fick två skojjiga prylar, en hatt som blinkade och en mikrofon som har snurrande ljus i sig. Det var första gången för Natalie och hon tyckte det var jätteskoj!

Jag provade också den blinkande hatten vilket gillades av barnen även om den inte passade så bra! :)

Innan det drog igång berättades det att vi skulle vifta med det vi har och under Cajsa-Stinas låt skulle alla tända lampan på sin mobil. (Jag vet inte ens hur man gör det på min S4'a, ha ha). Natta tog detta på allvar, hon stod upp och dansade och viftade hela tiden, hade jätteroligt och vill gå nästa år igen!

När vi kom hem busade vi lite och tog några "selfies", Natta älskar att fota och bli fotad....

Jag har känt mig risig fram och tillbaka i två veckor nu. Det är huvudvärk, feberkänningar och trötthet som kommer och går. I går söndag körde jag Hugo till friidrottsträningen och kände mig pigg på väg dit, men det gick över. Eftermiddagen spenderades halvsovandes i soffan med krypande, stickande, svidande känsla i hals och svalg - mandlarna kändes svullna och konstiga. Flera på jobbet har haft influensan så jag var säker på att det var min tur nu. Jag bestämde mig för att stanna hemma och vila idag oavsett hur jag mådde. Jag fick aldrig någon hög feber och nu börjar halsen gå tillbaka igen. Den förbaskade huvudvärken kommer och går och nu sitter det mesta jobbiga i stället i lungtrakten, tungt att andas och det känns som att en galen hostattack snart ska bryta ut. Hmmmm vad är det för skit som vandrar runt i min kropp från ställe till ställe? Kanske har jag bra immunförsvar som håller det hyfsat i schack?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)