Baddaren

Guldklimpen är lite förkyld men pigg. Frukosten blev risgrynsgröt som Hugo lagat! Russin vill hon gärna ha i både gröt och yoghurt men hon får dem inte längre i skålen utan bredvid. Blandade konsistenser har större tendens att fastna i halsen. För Natalie räcker det med riskorn och även risgrynsgröt visade det sig, hon panikdrack juice flera gånger då gröten fastnade i halsen. Det gör att jag börjar undra hur det ser ut i hennes hals...

Hur länge kan man bada, kan man bada för länge är dagens fråga? Hon blir alltid sur när jag säger att det är baddax men hon vill aldrig gå upp när jag säger att det är dax... Idag badade hon tills vattnet började kallna, rejält länge. Ändå fick jag tjata upp henne. :) Hon har en riktigt ond armbåge, jag vet inte varför just det såret gör så himla ont. Lite bekymmersamt men jag hoppas att det läker ihop snart så hon slipper smärtan. Knäna krånglar lite de också men är på väg att läka ihop. Jag använder ganska ofta PolyMem på knän och armbågar, det läker snabbare men fastnar lite hårdare i såren (jag lossar det som sitter fast med Niltac-spray) och gör lite ondare generellt. Det är en balansgång att välja förband, många faktorer spelar in. När vi sticker på sol och badsemester blir det mer Mepilex och även Mepitel Film. Hon gillar inte Filmen heller, den är också lite besvärlig att lossa. Det är allt hon pratat om på sistone efter att jag berättat att vi ska ha med Mepitel Film när vi ska bada...

Kommentarer

Anonym sa…
Om hon gillar risgrynsgröt så testa panama minutris. Det är risgryn som skivats så gröten blir mycket slätare än vanlig risgrynsgröt.
Lotta
Jenny sa…
Det var den vi hade! Snabbfixad och praktisk. :)
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)