Sportig helg

Just denna bild från lördag morgon var kanske inte så sportig i och för sig! :) Hugo älskar sitt Minecraft på datorn och när helgen kommer är det helt ok att spela lite mer än på vardagarna. Natalie vill vara där Hugo är så hon har släpat in sin lilla mjuka skumgummifotölj till hans rum för att få sitta nära. På surfplattan kör hon mestadels Netflix, Minecraft eller YouTube.

Lördag morgon stack Darko iväg på Crawl-kurs. Han ska köra Göteborgsklassikern i år där en av grenarna är 1500m simning, ska bli spännande att se om han får ut något av kursen! När han kom hem stack jag till Härlanda Tjärn och gav mig ut på åttan (fotot är taget vid Delsjön). Jag går med stavar i mina så kallade barfotaskor och har en ljudbok i öronen, riktigt skönt faktiskt. Jag får ont i ryggen efter ungefär 6km, trots att jag tänker på att suga in magen och skjuta fram höften lite, men fram till dess går det riktigt bra. Jag måste boka tid och kolla upp det där, har blivit tillsagd av en sjukgymnast att skaffa inlägg i skorna pga att jag är plattfotad och eventuellt har en felställd höft. Allt var så hektiskt i december så jag hann inte ta tag i det då men nu är det hög tid.

I dag provade Hugo på friidrott och han hade riktigt skoj! Vi tror att det skulle passa honom perfekt men vi får se vad han väljer. Han tränar redan tre sporter så visst kan han prova en fjärde lite under våren men efter sommaren ska vi vara nere på tre sporter igen. Det blir för tufft att hinna till alla träningar och de krockar med varandra vissa dagar också. 

Jag har försökt övertala Natalie att börja dansa men det går trögt. Hon är rädd att skada sig efter att hon blev trampad av en pojke med skor på första tillfället av FunkyKidz i höstas. Efter det gick hon inte dit igen och varje gång jag säger att hon kan prova, på ett annat ställe, så kommer hon tillbaka till det där. "Barnen kommer trampa på mig." Jag vill så gärna att hon ska göra något fysiskt och det är ju inte vad som helst som passar henne men jag tror att dans hade fungerat. Jag får bearbeta henne vidare på den punkten. Finns det barn-yoga? Det hade ju varit det ultimata! Eller har du några andra tips? Simning kan vara bra eftersom det inte sliter på huden men det är svårt med hennes öppna sår, infektionsrisk...

Kommentarer

Anonym sa…
Friskis och Svettis har familjelek. Då tränar man tillsammans med barnet. Det kan jag tänka mig skulle passa henne då du kan vara med.
Unknown sa…
Hej!

Jag håller Barnyogautbildning i Göteborg nu den 15/2 om du är intresserad av att lära dig eller vill tipsa lärare på barnets skola eller någon annan.

Läs mer på http://www.yogavera.se/index.php/barnyoga/40

Allt gott till dig!
Åsa
Jenny sa…
Hej Anonym, jag kanske kollar upp Friskis och Svettis, får testa någon gång och se hur "stimmigt" det är bland barnen. Det brukar vara lättare bland äldre barn så det skiljer sig säkert från grupp till grupp vilka som deltar kan jag tänka mig.

Hej Åsa, det låter ju superintressant! Vi ska dock på Melodifestivalen den lördagen så det passar inte denna gång - det kanske blir fler tillfällen?

Hälsningar
Jenny
Linda sa…
Hallå, här är det dans som gäller. Tindra dansar för dansakademin här i Uppsala. Så otroligt bra danslärare med hög utbildning i dans. Vet dock inte om dansakademin har avd på fler ställen i Sverige.
/Linda

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)