Bio och annat skoj

Jag kan konstatera att det blir inte så många inlägg som förr. Jag har haft ambitionen att skriva flera gånger i veckan men märker att det blir ofta bara på helgerna. Det är kanske inte så konstigt med allt runt omkring mig! Jobb, barn, hus, ideellt arbete, Hugos alla träningar, aktiviteter kring skola och förskola, sårbehandling... listan är lång och dygnet har bara 24h. När barnen är lagda sjunker jag oftast ner i soffan med en suck. Jag är tacksam över att det fortfarande är någon som är intresserad av att titta in här!

Natalie och jag såg Tingeling och sjörövarprinsessan i fredags. Hugo skulle på kalas och vädret var kass så jag ville hitta på något skoj med henne inomhus. Bio passar bra, okomplicerat.

I lördags var det dags för kalas, det var kusinerna som hade sitt traditionella sportkalas i en gymnastikhall. Här har Natalie gjort strike när hon bowlade, sen spelade hon lite innebandy, det vill säga hon passade med en vuxen. Sen klättrade hon i ribbstolen, hoppade på mattor och sprang runt som en stolla. Helt slut när vi kom hem.

Hugo spelade nog innebandy rakt igenom hela kalaset. När det var slut fick alla glass, mums!

Mamma rådjur håller på traditionen och håller sig i vår trädgård, både när magen är jättestor och efter att de små juvelerna kommit ut. Så oerhört söta och barnen var i himmelriket när de fick se dem härom kvällen.

Hon såg oss minsann i fönstret men var ändå kvar en stund medan de mumsade på allt grönt, hoppade och skuttade. 

Natalie och jag åt på balkongen i söndags, superskönt. Barnen älskar verkligen att sitta där och äta, det är något alldeles speciellt med att äta ute verkar det som. Natalie frågar efter det mitt i vintern också, "man kan ju ha en varm jacka på sig mamma, och mössa, det går, snääääälla"!

Tittar på Mollys dansuppvisning och drömmer om att själv få gå på dansskola. Förhoppningsvis kan det bli verklighet i höst.

Lite senare parkerade de framför en glasdörr med skynke som inte gick ända ner till golvet för att titta på när några äldre barn dansade. Natalie ville absolut inte gå hem trots att klockan var mycket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)