Tjänsteresa till Gent

(Nu uppdaterad med text också)

Jag jobbar ju på DFDS Seaways och vi har fraktbåtar som går från Göteborg till Immingham, Tilbury och Gent. Då och då försöker vi hälsa på kollegorna som sitter på de andra kontoren och i söndags kväll var det dags för mig att åka till Gent. Jag började med att titta på lastningen av allt gods och sedan gick jag ombord för att se hur de trimmar in båten innan avgång (de pumpar in vatten i tankar för att få bra balans i båten, godset som lastas väger olika mycket och placeras ut som det passar bäst ombord men kanske är vikten snedfördelad). När det var dags att lämna kaj var jag med uppe på bryggan.

Strax efter 23:00 söndag kväll, hej då Göteborg!

Tisdag förmiddag. Notera horisonten, vi ligger lite snett. Jag trodde jag såg fel först men de hade lagt sig så medvetet eftersom de spolade av här uppe och ville att vattnet skulle rinna av bra. En pool fanns det också men den hade inget vatten i sig! :)

Efter 1,5 dygn var vi framme och jag hade hunnit med att se mycket ombord, bland annat maskin. Jättekul! Ett gäng norrmän som skulle till Normandie med sina gamla militärfordon.

Mitt hotellrum, det absolut charmigaste jag bott på någon gång.



Kunde inte låta bli att sätta mig vid denna urgulliga möbel och ta en bild, ha ha!

Gent är en mycket vacker stad med många gamla vackra byggnader.

Jag hade en kollega med mig från Gentkontoret som visade mig runt och det visade sig att det var ett stort intresse för honom, han visste väldigt många historiska detaljer så jag fick en jätteintressant rundvandring.

Vi hade lite otur med vädret, himlen öppnade sig med jämna mellanrum men vi hann ändå se en del. Onsdag kväll flög jag hem och hade då hunnit sitta med kollegorna i nästan två dagar för att se hur de arbetar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)