Paris på en dag

Skrattar lite när jag sitter och skriver detta eftersom någon just kommenterade "Kommer Paris dag 2?". He he, jag vet, det går lite lång tid mellan inläggen i bland, det har varit lite mycket sista veckorna. Jag har har just påbörjat min tredje jobbvecka efter semestern och har jobbat väldigt mycket plus att vi haft gäster på helgerna så bloggen har jag inte hunnit med. :)

Efter en heldag på Disneyland tyckte vi att vi bryter av med en dag i Paris. Huvudmålet var Eiffeltornet som barnen sett fram emot att få se så dit åkte vi först.

När vi klivit av tunnelbanan och gått runt ett hörn så var det där, så oerhört imponerande när man ser det för första gången! En vänlig amerikansk kvinna erbjöd sig att ta kort på oss så alla fyra fick vara med på samma bild - tack!

Fräckaste selfien, helt klart! Vi är på etage 2 och längre än så kom vi inte... hissen upp var avstängd tyvärr. Vi hade tålamod och väntade i omkring 30 minuter eftersom personalen sa att de trodde att de skulle öppna hissen igen men förgäves. De hade haft mycket tekniska problem dagen innan också så vi gav upp. Först var vi dock tvungna att lova barnen att åka tillbaka snart för att ta oss hela vägen upp så det får bli en weekend inom en snar framtid. :)

Lycklig tjej!

Hugo satsar på den coola looken, he he!

Fotobus...

En till bild innan vi sticker vidare! Vi tog en "hop on, hop off" båt på Seine för att se några av de största sevärdheterna.

En bro vid Notre-Dame tyngd av hänglås som symbol för evig kärlek.

Mäktiga Notre-Dame!

Vi glider vidare på Saine och Natalie älskar att ställa upp sig för kameran, under förutsättning att jag bara fotar henne. Hon är inte lika sugan på att ta kort tillsammans med Hugo av någon anledning... 

Mäktigt att vandra runt här!

Det var så enormt varmt när vi var i Paris, vi fläktade oss med det vi fick tag i och vi drack vatten i mängder. Det kändes som att allt gick långsamt. Jag frågade i en affär jag var inne i om det var normala temperaturer för Paris sommartid, jag tänkte att jag är en klen turist från norr... :)) Nej det var värmebölja berättade hon, veckan innan hade de haft 14-16 grader och dagarna vi var där låg det stadigt en bra bit över 30. Pust!

Det går inte att göra Paris på en dag, så klart, men vi såg det som barnen längtat efter: Eiffeltornet och det var viktigt för dom. Sen hann vi med att se lite till och det tyckte jag var jättekul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)