Nationaldagen

Jag scrollade tillbaka bland mina inlägg och insåg att jag kanske borde återkoppla till det jag skrivit tidigare. På Nationaldagen skulle vi cykla till Partille Hembygdsgård för att lyssna på musik och fika och kolla på trollkarl. Natalie hade väldigt ont i sin axel innan och jag var tveksam till om vi skulle komma iväg. Jag la dock om axeln efter en stunds luftning och det blev bra (med Mepilex Lite ett par dagar), hon var taggad på cykeltur som är en av favoritsysselsättningarna under sommarhalvåret. 

Gräsmattan var klippt nyligen och vi fick torrt gräs precis alldeles överallt efter den här fikastunden.

Kaffe till föräldrarna och saft till barnen, en stor del av saften lyckades Natalie hälla över sig själv. :( Men det gick rätt bra ändå, det kom inte mycket på själva förbanden utan mestadels på klänningen och benen mellan alla förband så det torkade i solen. 

Musikskolan från Partille spelade och Natalie lyssnade fascinerat!

Dagen till ära var det stekhett och inte ett moln på himlen. Det tog inte lång stund innan vi började känna oss tunga i huvudet och snart stod barnen i skuggan och klagade på huvudvärk. Jag sa att vi kunde cykla hemåt om de ville men då skulle vi missa trollkarlen. Inga tveksamheter från någon av dem, de ville hem till huset och vår AC. De var ute någon liten stund till under eftermiddagen men mestadels höll de sig i vårt svalkande hus. Det är den bästa investering vi gjort någonsin och jag skulle rekommendera det till alla med familjemedlem som har EB. Vi valde att installera en luftvärmepump eftersom den är hyfsat tystgående och sitter diskret uppe på väggen plus att den klarar att kyla 100kvm. De apparater som står på golvet och plockas fram under säsong är ofta klumpiga, de låter mycket och en grov slang ska dras ut genom ett fönster eller en dörr.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)