Tävling och träning

Det tränas en hel del i den här familjen som du säkert förstått och det är inte bara sportpojkarna som rör på sig även om de med råge leder motionsligan!

Här släpper jag dem ovanför Jerikotunneln i Jonsered och de sprang sedan hem genom skogen, c:a 7km. Det är Hugos nya favorit tror jag, terränglöpning. Darko säger att han far fram som en vessla i skogen, snabb som attans trots det trixiga underlaget. Han är rätt snabb på platten också, härom dagen sprang de åttan i Skatås och vår 11-åring höll 4:44-tempo! Helt galet snabbt!!

Här  fick han kliva upp på förstaplatsen efter avslutat kulstötning i Borås för ungefär en månad sedan, personbästa var jättekul förstås, den personliga utvecklingen är viktigare än pallplatser, allt hänger ju på motståndet. Men framför allt skoj att få kliva högst upp för första gången!

En riktigt varm dag så vi växlade mellan sol och skugga. Här tankar barnen farmormys mellan grenarna och Natalie som blir uttråkad av att vara på en friidrottsarena en hel dag kör Spotify som vanligt...

Längdhoppet gick också bra, en andraplats - duktiga Hugo!

Här flyger han fram i 600-metersloppet och det var slitigt i värmen. Även här blev det en andraplats!

Jag får hoppas att mina arbetskamrater inte har något emot att jag har med dem på bild! Denna bild är en av få och tagen precis innan start av Hisingen runt som är 51km på cykel och första deltävlingen i Göteborgsklassikern. Vi startade ihop men sedan fick alla köra sitt tempo. Utåt Säve var det tuff motvind och när man äntligen fick svänga av och in i skogen så blev det väldigt kuperat. Ungefär här började mina luftrör strula och jag var dum nog att inte ta Ventolin. Jag får lite hjärtklappning av Ventolinet vilket gör att man känner sig stressad så jag har undvikit att ta nu en lång period, men med facit i hand skulle jag verkligen ha tagit det eftersom det var ett par mil kvar. Runt kom jag i alla fall på en ok tid, 2:47

I helgen köpte jag nya löparskor; Salming Distance och jag valde herrmodellen eftersom mina fötter inte tycks trivas i damskor. Jag har breda och grova fötter och även om jag går upp i storlek så räcker det inte till utan klämmer på bredden och känslan av att de inte sitter kvar på hälen kommer. Dessa testades igår och de var riktigt sköna även om jag alltid får skavsår av alla skor, det är nog den där EB-genen. Jag får väldigt lätt vätskefyllda blåsor var som helst på kroppen men oftast är det just fötter eller möjligen händer vid ansträngning. Jag kanske borde köpa mig en tub Keragel jag också... men det ska väl förhoppningsvis inte behövas, min hud blir ju trots allt starkare av slitaget även om det inte går lika snabbt och lätt som det gör för den med bättre hud än den jag har.

Tack älskling för att du coachar mig i löpningen så jag äntligen kommer framåt och börjar se resultat, du är grymt bra på att peppa mig och ge bra tips om hållning och armrörelser och andra tekniker! Här har vi just sprungit 8km vilket är rekord för mig, jag har aldrig sprungit så långt förut och är dessutom stolt över att jag lyckades hålla ungefär sjuminuterstempo. En kvart innan vi startade tog jag Ventolin... luftrören var perfekta hela löprundan och jag kunde i stället fokusera på skoskav och ömmande fotleder, ha ha!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)