I skateparken

I morse tog det bara 1h innan barnen började bråka, de var osams om precis allt. Det verkade som att båda två vaknat på dåligt humör. Jag är nyopererad och därför är vi hemma och tar det lite lugnt men när halva dagen gått kände jag att efter lunch måste vi bara ut ur huset en stund innan jag blir helt tokig på dem. Det är grått men uppehåll så jag föreslog att vi skulle åka till skateparken i Björndammen en timma, tänkte att där ska jag väl orka stå och titta på en liten stund. Det var ett bra beslut! De sura minerna var som bortblåsta och de hade jättekul.

Natalie har bara stått lite på Hugos gamla sparkcykel här hemma utanför huset, rullat någon meter, så hon var rätt spänd. "Jag kan ju inte det här mamma, jag vet inte om jag klarar det" sa hon lite oroligt när vi kom fram och jag hade satt på henne hjälmen. Jag peppade henne med att man måste ju börja någon stans och jag skulle hjälpa henne. Några grundläggande ord om vilken fot hon står på och vilken hon sparkar med samt att hon måste titta framåt så hon har bra balans och sen rullade hon iväg sakta. 

Det var ju jättekul och inte alls så svårt som hon först trodde. Efter en stund gled hon flera meter utan att sätta in foten och så småningom provade hon på att åka lite försiktigt där det inte var helt plant också. Det gick väldigt bra och hon hade så himla roligt, bra beslut att åka dit! Nu undrar hon om vi inte kan åka dit i morgon igen...

Hugo körde som bara den och gled även ikull ett par gånger men som tur var utan att skada sig. Det var blött överallt och betongen var lite hal.

Fin höstbild!

Natalie åker på en sparkcykel som har två hjul där bak, lite stabilare än de med bara ett hjul.

Spexar lite "mamma ta kort när jag gör så här!"

Mer spex... :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)