Sävedalsloppet, dans mm

Förra helgen var det dax för Sävedalsloppet, Hugo deltog och sprang 1km. Vi fick parkering en bit bort och behövde gå lite så jag tog med rullstolen till Natalie. När vi kom fram parkerade jag den i ett tält där Darko stod och delade ut nummerlappar (han var funktionär) och jag hade tänkt att den skulle stå där under loppet men fick gå och hämta den efter en liten stund. Natalie hade ont i en fot och vägrade gå. Foten kollades när vi kom hem sen och mycket riktigt hade hon fått en blåsa på hälen, hon som nästan aldrig får det nu för tiden. 

Rullar runt lite på egen hand, det är jätteskoj att ta sig fram själv!

Nöjd tjej som fick låna Hugos jacka över benen. Det var en kall dag, lite blåsigt, och jag hade inte tagit med vare sig överdragsbyxor eller filt till henne. Min plan var ju att hon skulle röra på sig, gå omkring och kanske springa och busa lite. Hon sprang lite på banan när vi kom dit men sen blev det som sagt rullstolen. Kanske var det den lilla korta löprundan som gjorde att hälen rök eller så fanns det redan innan, jag vet inte.

Hugo tittar på starten i åldersgruppen före honom, laddad och längtar efter sitt eget lopp!

Här står han på startlinjen, lite till höger om mitten. Han startade i hög hastighet och var inställd på att springa hela kilometern fort. Efteråt berättade han att han blev lite trött på mitten av loppet så han joggade lite. Det slutade ändå med en fin tid på 5:26 vilket gav honom en 14:e plats av 37. Bra jobbat Hugo! Han fick se klubbkompisar på pallen och även strax utanför pallen som fick pris så nu är han ännu mer taggad och vill förbättra sin löpning! Det är roligt att han är så engagerad. :)

Får kram och puss av pappa direkt efter loppet när han pustade ut.

Har hämtat andan och är glad över att ha klarat det!

Natalie och jag gick på teater i söndags tillsammans med grannen, Robin Hood som sattes upp på Wendelsbergs Folkhögskola. Jättekul att gå på teater, det var en evighet sedan jag gjorde det.

På dansen i tisdags hade hon sin nya danströja som hon längtat efter att använda. Jag fick egentligen inte ta kort förrän hon hade fixat den, här står hon och drar i den... :)

För det ska ju naturligtvis vara så att axeln sticker fram! Ganska hög tofs på huvudet hade hon också, lite så där lagom slarvig. Jag frågade om jag skulle hjälpa henne att fixa till den lite tajtare så den inte trillade ur men fick ett bestämt nej! "Den ska ju vara så här mamma!!"

Hugo gör frukost själv en gång i veckan. Man skulle kunna tro att han då väljer enklaste vägen och skopar upp lite yoghurt eller gör en macka, men nej. Han gör gröt varje gång! "Du får inte hjälpa till mamma, jag kan helt själv!" Han hjälper oss även mycket i köket vid andra tidpunkter, tycker det är roligt att vara med och laga mat och hjälper även till att plocka med disken och sånt. Gulliga hjälpsamma killen! Han inspirerar Natalie också, hon frågar med jämna mellanrum om inte hon kan få plocka undan allt på köksbordet när vi ätit färdigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)