#stopeb

Många människor engagerar sig för att sprida kunskap om EB och samla in pengar. EB föreningen har valt att haka på en kampanj som kallas för #stopeb som startades i USA av en förälder, Autumn Stone, du hittar henne på twitter (AutumnStone1012). Det är ett enkelt budskap, vi hoppas på att forskarna ska komma framåt i sökandet kring lindring och kanske någon gång i framtiden botemedel mot EB. Att sprida information om EB hjälper dessutom alla oss som lever med sjukdomen i familjen. Ju fler som vet att EB existerar och vad det innebär, desto färre konstiga gissningar kring vad den som har många sår och förband på sig råkat ut för.

Natalie är fotomodell för #stopeb idag, vi använde hudvänlig ansiktsfärg som jag köpte på ICA, inte svårt att hitta nu i Halloween-tider!

Följande text la jag in under bilden jag delade på instagram (jtilldal), det kommer en bild på twitter (ebifamiljen) också under dagen och innan EB-veckan är slut har förhoppningsvis hela familjen gjort bilder:

Hjälp forskningen framåt så vi kommer närmre dagen då EB kan botas! #stopeb #ebforeningen www.ebforeningen.se Skänk 100kr till forskningen via EB föreningen, skicka sms till 72672: debra 100 eller skänk 50kr: debra 50 Gör din egen #stopeb bild och dela den vidare, tack för din insats!

Har du också gjort en #stopeb bild? Jag delar den gärna om du vill! Glöm ej att använda de två hashtaggarna #stopeb och #ebforeningen så hittar jag dem... :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)