Det berömda VAB


Idag skulle vara min första dag tillbaka på jobbet efter operationen men så blev det inte... Natalie är sjuk. Hon hade huvudvärk hela eftermiddagen igår och hon klagade på halsen. Jag kollade svalget innan hon skulle sova och det var väldigt rött och svullet, på ena sidan syntes ett vitt område också som jag inte vet vad det är men troligen har hon haft en blåsa där. I morse var hon dessutom lite varm så det var inget att fundera över - vilodag!
Sjuka barn ska skämmas bort, eller hur? "Mamma jag måste ha den där glassen som hjälper halsen du vet? Den som gör att det onda går bort!" Självklart köper mamma en sån så hon hon får i sig något. Jag köpte även en Barbiefilm och ett paket Zyx. Det är första gången hon fick zyx och jag kan glädjade nog säga att hon både tyckte om den och den gjorde nytta. Efter att ha sugit på en sådan tablett så ville hon ha yoghurt och den åkte ner lekande lätt. Hennes hals rasar ofta när hon har förkylningar och det brukar leda till mycket slem och kräkningar. I morse kunde hon inte gå en meter utan sin hink men i eftermiddag verkar det lite bättre.

Detta hittade jag på Akademibokhandlen härom dagen och Hugo högg in direkt, mattekluringar! Den var populär och han föreslog raskt att han ska nog göra 5 kort om dagen. Ja visst, det blir bra svarade jag snabbt så klart. Härligt när de föreslår mer än man själv tänkt, jag såg det mest som lite annorlunda förströelse någon gång i veckan men varje dag funkar fint för mig! :)))

Kommentarer

Anonym sa…
En kort fråga varför äter Natalie havreglass? Är hon allergisk eller undviker ni mjölk av någon anledning?
Jenny sa…
När Natalie får problem i sin hals blir hon ofta slemmig vilket leder till hosta och kräkningar. Mjölkprodukter kan vara slembildande så vi drar ner på dem när hon har problem. Den här glassen ser hon som medicin, ha ha! "Kan jag få den hjälpande glassen?" :)))

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)