Ont i munnen

Det har varit en hel del bekymmer med Natalies mun och hals senaste dagarna eller kanske veckan. Hon har ätit rätt hyfsat men klagat på att det gör ont på olika ställen. I går åt vi middag hos grannen och hon petade i sig lite men vi fick fylla på med en MiniMax. I dag var det tungan som gjorde riktigt ont så på lunchen fick jag skrapa bort ketchupen från korven på hennes tallrik och i kväll var det inte bättre. Vi åt pulled pork men kände att hon inte skulle fixa kött i dag så vi stekte till lite lax - fisk brukar fungera. Ungarna fick potatismos och Darko och jag åt en god vitkålssallad med pumpafröolja (kolla in receptet här). Natalie kunde dock inte äta alls, så fort maten landade på tungan började hon störtgråta. Jag fick hämta bedövningsgel och lägga på tungan och efter det petade hon i sig en del potatismos åtminstone. Jäkla skit-EB. :( När hon ätit upp moset:"Tror du inte att det vore bra om jag åt lite glass nu pappa, det bedövar också?" säger hon snusförnuftigt. Klart hon fick glass! Ha ha, så gullig och smart!

Senaste favoritfrisyren är snurrad knut! Känner du tjejen som älskar kokosolja? Hon går och hämtar burken och en sked, hojtar för att få hjälp att ta av locket som sitter alldeles för hårt för att hon ska kunna öppna själv. Vi får alltid säga till att hon inte ska ta för mycket på skeden... tips på vad kokosolja är bra för hittar du här.
Dagens boktips, Hugo älskar denna!

Jag lyxade till det i dag med skumbad, Xanté, hemgjord choklad och en bok. Skönt!

Det verkar som att Natalie känner av vaccinationen lite, hon har varit seg och klagat på huvudvärk. Hon var som en trasa halva dagen i dag och hade ont i huvudet, ville gärna ligga i soffan i min famn. Jag anade redan i morse att hon inte var pigg eftersom hon inte gick upp förrän hon hörde Darko gå upp. Då kom hon tassandes och kröp upp i sängen hos mig, det gör hon ALDRIG nu för tiden. Sen tjatade hon inte om välling utan sa tvärt om att hon ville vänta med vällingen. Det händer inte ofta det heller. I eftermiddag var hon dock piggare så det kommer väl och går. Innan hon la sig var huvudvärken tillbaka. Vi får hoppas att det släpper snart. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)