Ögoninfektion - sjuk och gnällig

Natalie har ju varit hemma från skolan en hel vecka pga segdragen förkylning. Denna avslutades med kladdande öga och jag hade lite is i magen och väntade, tvättade bara med ljummet vatten. Då fick jag skiten själv också.... Lördag kväll gick jag och la mig pga att jag inte orkade ha det dåliga ögat öppet längre, det var så irriterat och det kom ut så enormt mycket kladd hela tiden så det skavde i ögat. Söndag morgon såg jag ut som att jag gått en rond mot Mike Tyson, kunde inte öppna ena ögat över huvud taget pga svullnad och kladd. Nu har vi båda två infektion i båda ögonen så ja, det är lite negativt här får jag erkänna. :(

Behandlingen är igång, vi droppar 5ggr per dag i våra ögon, så nu hoppas jag att det vänder fort. Natalie hade lite kladd i ögonfransarna när hon vaknade i morse men sen har det inte kommit något mer. Hennes blodkärl i ögonen är lite lite röda men i övrigt ser det bättre ut. Jag är fortsatt lite svullen och öga nummer två som inte varit kass lika länge skaver och irriterar.

Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om min knäppa kropp känner jag, det är nackspärr varvat med ömmande muskler och förkylningar och ögonproblem och dålig sömn. Nu vill jag bli frisk, träna och känna mig pigg igen! Just nu känner jag mig bara sjuk och gnällig.

Natta är i alla fall pigg och busig igen så om bara ögonen ser ok ut får hon snart gå till skolan igen. Peppar peppar så verkar själva infektionen inte ha rivit upp några andra problem i ögonen som tur är.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)