VAB, träning och tävling

Natalie och jag är hemma idag och var det igår också. Hon har dragits med en förkylning hela förra veckan men det har inte varit så farligt. Halsen har retat men hon har varit rätt pigg. I helgen dök hon dock och orkade knappt något alls, halsen blev sämre också. Jag är själv förkyld och har varit hela förra veckan fram och tillbaka så det kändes skönt för mig att vila lite också. Eller ja, vila. VAB brukar sällan vara soffmys en hel dag för min del för jag får kryp i kroppen när jag går hemma och ser att jag skulle hinna med såna saker som jag inte riktigt hinner annars. Igår skurade jag ugnen och det tog bannemig 2-3 timmar, fy vad jobbigt det är! Men nu blänker den!

I Partille har vi för närvarande otjänligt vatten så vi får koka allt vatten vi ska dricka och skölja grönsaker i osv. Första dagen tänker man "hjälp, hur ska detta gå" men man vänjer sig fort faktiskt. Vi har vattenkokare och sen fyller vi ett stort kärl i köket med nykokt vatten. När det svalnat så ställs det in några liter i taget i kylen så det finns lite kallt. Det fungerar bra, som tur är, de har ännu inte gett någon tidsbestämning på hur länge det väntas pågå. Troligen har något hänt vid bygget av Partille arena så de fokuserar på att spola och felsöka där. Har vi otur kan detta pågå länge...

Härlanda tjärn för några veckor sedan. Natalie och jag njöt av naturen under tiden Hugo sprang. Han gillar sin löpträning och att delta i olika lopp så det gäller att komma ut regelbundet.

Ny, ullig och rosa vinterjacka som jag köpte i London, hon är mer än lycklig över att kunna använda den!

En liten häxa som gick på kalas hos en kompis. De sydda ärren målade jag med kajalpenna och de satt rätt bra kan jag säga. Tills jag kom på att våtservetter tar allt. :)

Barnen på kalaset var väldigt vilda och man hade dessutom aktiviteter hon inte kunde delta i så hon var lite sur. Det är svårt det där, många lekar och aktiviteter som inte fungerar för henne. Här knöt de ballonger runt benen och man skulle stampa sönder varandras ballong och klara sin egen. Gissa om det gick vilt till, hon gömde sig bakom mig och jag höll för öronen, helt crazy var det. Sen skulle det letas skatt utomhus och hon blev frånsprungen (hon kan inte springa i hög hastighet runt ett hus utan måste hålla mig i handen och jogga efter bästa förmåga) plus att skatten sen låg i buskage där hon inte kunde krypa in. Efter det råkade någon bonka till henne mitt på sårigt knä i alla stress och tårarna sprutade. En del föräldrar hör av sig när de ska bjuda henne på kalas och frågar om både mat, godis och aktiviteter och då blir det så klart lättare för henne att var med. I slutändan verkade hon ändå glad över att ha varit där som tur var, alla ungar vill ju gå på kalas och vara med sina kompisar. Jag ser ju hellre att hon blir bjuden och sen får hon vara med på sina villkor, även om inte alla aktiviteter fungerar. Men det är verkligen inte lätt.

Hugo fick pokal när han sprungit Finalloppet i Skatås. Han sprang en kuperad tvåkilometersbana på 10:42 och det gav en 18:e plats i hans åldersgrupp.

Lycklig kille!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)