Marcus och Martinus + födelsedag

En av julklapparna cashades in dagen före Natalies födelsedag: Marcus och Martinus på Scandinavium!

Jag har inget emot att gå på detta, de är unga grabbarna men de är faktiskt väldigt duktiga. De kan sjunga och de har glada poplåtar, det gör inte alls ont att lyssna på. :)

Perfekt att ta med kikare när man har en plats längst bort. Vi såg faktiskt toppenbra där vi satt och Natalie tyckte det var roligt att kunna kika närmare med kikaren också.


"Du är elektrisk, du ger mig stöt när jag tänker på dig" - tror inte någon missat den va? 😁

11 mars, årets bästa dag! Natalie fick många paket, bland annat pyssel, pussel, hårsnoddar, läppglans, ryggsäck, kläder, luktpenna + luktsudd mm. 

Ny lite tuffare ryggsäck fick ersätta den förra som var lila med Hello Kitty på. Vi är på väg in i en ny period i stil och de ur-söta tapeterna som skymtar i bakgrunden, med rosa och lila prinsessor, är inte längre fina... "Mamma jag vill ha lite mera street, lite coolare rum, jag är stor nu" - ha ha! Jag svarade "skriv till fixa rummet för vi kommer inte fixa det just nu, vi har många andra grejer som ska fixas i huset innan det där superfina och fräsha rummet kommer göras om". Hon hämtade papper och penna direkt "mamma du får hjälpa mig, vad ska jag skriva?". Företagsam liten tjej! Vi har inte skickat iväg något ännu, vi får se när det kan tänkas bli av...

Jag hade i alla fall lyckats köpa kläder som var coola nog, jeanskjol och en svart t-shirt som fick toppbetyg av Natta! Hårbandet med fjärilar fick hon av sin resursvikarie på skolan, jättegulligt!

Mat och tårta beställdes av födelsedagsbarnet. På bilden chokladmoussetårta med grädde och hallon. Innan dess hade vi ätit ugnsbakad lax med kall Slovensk potatissallad. Så himla gott och framför allt mjukt och lättätet för Natalie, bra val tjejen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)