En stolt barnvakt!


Natalie har njutit av att få gosa med bebis under veckan! Det är hennes syssling Tin som är tre månader gammal som hon har myst med. I dag var hon "barnvakt" en stund och kolla in det stolta ansiktsuttrycket! Genast får man goa kommentarer från olika håll "det är bara att börja jobba på nummer tre" eller "ja men ni får ju ge dem ett syskon". Eller hur?!

Hon har några nya sår i ansiktet men det kunde ha varit mycket värre kan jag berätta... Hakan har hon skavt mot dragkedjan på sin overall. Näsan och under ögat skadade hon när hon åkte pulka, ett par fingrar fick sig en omgång också. Jag släppte henne mitt i en backe så hon skulle glida själv några meter men när farten ökade lite så svängde pulkan plötsligt nästan 90 grader och körde rätt in i ett nätstaket. Natalie slungades bakåt av nätet och gled vidare in under med pulkan. 

De sekundrarna innan jag hunnit fram och fått upp henne ur snön... de är långa och hemska, det gör ont i magtrakten. Har hon slitit av huden i hela ansiktet? Hur mycket blöder hon? Måste jag springa till huset och börja pussla ihop huden på näsan och kinderna? Hon hade tur i oturen kan man väl säga, det hade kunnat vara så mycket värre. Kanske var det skidglasögonen som räddade henne.

I dag lämnade vi Rogla och skidåkningen. Så fort vi åkt kom vi fram till att vi kör direkt till Darkos moster för att bada Natalie. Hon har kliat sig något hemskt de senaste två dagarna och nätterna. Det räcker inte att tvätta henne för hand med kompresser, hon behöver sitta i ett badkar och blöta upp allt ordentligt för att slippa den värsta klådan. De senaste dagarna har hon fått klådstillande mitt på dagen och när vi sovit bredvid henne så vaknar vi gång på gång av att hon ligger och kliar sig och vi stoppar henne. Hemma badar hon två gånger per vecka, här har hon badat med ungefär en veckas mellanrum och det har också gått bra. Mer sällan går uppenbarligen inte, nu hade det gått 8-9 dagar och då var det kris trots att jag lagt om och tvättat henne för hand flera gånger.

I morgon ska vi packa, handla några småsaker och gå ut och äta med släktingar. På fredag bär det av hemåt igen och det ska bli himla skönt. Jag längtar efter min egen säng och ungarna längtar efter sina saker. De frågar om och om igen "när kommer vi hem till Sverige igen?". Hugo planerar att bygga en bana till sin nya bil och sen vill han baka muffins med smarties i (vad han nu fått det ifrån?!). Natalie vill ha sitt rosa skärp, dockvagnen och dockorna. Själv ska jag bara pusta ut och njuta av att pyssla i mitt eget hus. =)

Kommentarer

Bettan sa…
Det verkar ju som ni haft en härlig semster, men det är klart att det är skönt att komma hem och mysa i sitt eget hus. Kunna göra vad man vll, när man vill eller inte vill, och har man ungar ÄR livet enklare hemma :)
Välkommen hem :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)